גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


איפה הכי מסוכן לנהוג? הרשימה המלאה

אגף התנועה של המשטרה פרסם את רשימת הערים המסוכנות ביותר לנהגים ולהולכי רגל. הוד-השרון היא העיר המסוכנת ביותר. קריית-גת הראשונה בבטיחות

אבי אשכנזי | 15/3/2006 7:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הוד-השרון הוא היישוב המסוכן ביותר להולכי רגל ולנוסעי כלי רכב. במהלך 2005 נרשמה שם עלייה חדה במספר תאונות הדרכים (98 תאונות לעומת 62 בשנה המקבילה) - עלייה של 58 אחוז. אתמול פרסם אגף התנועה את המחקר השנתי שלו על הערים המובילות בתאונות הדרכים והצמתים המסוכנים ביותר.

הצומת המסוכן ביותר בישראל הוא בגבעתיים, בצומת הרחובות כורזין-אלוף-שדה. בשלוש השנים האחרונות אירעו בצומת זה עשר תאונות קשות וקטלניות. הסיבה העיקרית לתאונות במקום היא אי ציות לתמרורים מצד הנהגים.

על פי נתוני אגף התנועה, במקום השני אחרי הוד-השרון בעלייה במספר תאונות הדרכים נמצאת העיר אום אל-פאחם, שבה נרשמה עלייה של 54 אחוז לעומת 2004 (37 תאונות דרכים לעומת 26). הסיבות לתאונות הדרכים באום אל פאחם הן בדרך כלל התנהגות הולכי הרגל. לטענת המשטרה, הסיבה היא מחסור בתשתיות של מדרכות, מעברי חציה ועוד.

גם העיר גבעתיים זכתה לככב ברשימה השחורה של אגף התנועה לשנת 2005. מדובר בעיר שנחשבת הכי מסוכנת במרכז הארץ להולכי רגל ולנהגים. בשנת 2005 נרשמה עלייה של 35 אחוז במספר תאונות הדרכים, 111 תאונות קשות וקטלניות, לעומת 82 שהתרחשו בשנת 2004.

העיר אילת נכללה גם כן ברשימה השחורה של אגף התנועה עם עלייה של 27 אחוז, מה ששיבץ אותה במקום הרביעי כעיר המסוכנת, 125 תאונות בשנת 2005 לעומת 98 בשנת 2004. במקום החמישי מופיעה העיר עפולה, עם עלייה של 23 אחוז בתאונות הדרכים, 89 תאונות לעומת 72 בשנת 2005.

עיבוד מחשב
טבלת הערים הבטוחות והמסוכנות עיבוד מחשב
במקום הראשון בבטיחות: קריית-גת

לצד הרשימה השחורה פרסמה המשטרה גם את רשימת הערים שהצטיינו בצמצום תאונות הדרכים, בין היתר בשל השקעות של ראשי הרשויות בפיתוח תשתיות המקילות על הנהגים ועל הולכי הרגל.

העיר המצטיינת, זו השנה השנייה ברציפות, היא קריית-גת שרשמה ירידה של 43 אחוז במספר תאונות הדרכים, 35 תאונות לעומת 62 בשנת 2004. קריית-אתא זכתה במקום השני בצמצום תאונות הדרכים עם ירידה של 37 אחוז- 80 תאונות לעומת 128. צפת זכתה במקום השלישי, ירידה של 31 אחוז, 28 תאונות בסך הכל, ואילו רהט זכתה במקום הרביעי, עם ירידה של 27 אחוז במספר תאונות הדרכים.

עורכת המחקר, צוערת ורד ישולה מאגף התנועה, בדקה גם את הצמתים המסוכנים בישראל. מהנתונים עולה כי מלבד צומת הרחובות כורזין אלוף-שדה בגבעתיים, גם השנה מככב הצומת

קיבוץ גלויות-חיל השריון כצומת המסוכן בתלאביב זו השנה השלישית ברציפות.

בירושלים הצומת המסוכן הוא שערי-צדק ויפו, כשהסיבה לתאונות היא אי ציות לרמזורים מצד הנהגים. בחיפה הצומת המסוכן הוא משה דיין ויגאל ידין, שבו אירעו שמונה תאונות שהסיבות להן אי ציות לתמרור עצור ואי מתן זכות קדימה. מאותה סיבה היו גם שמונה תאונות דרכים בצומת פנחס לבון ושדרות בן-גוריון בנתניה. בעפולה הצומת המסוכן הוא הדסים והצפצפות - ארבע תאונות דרכים שהסיבה העיקרית להן אי-מתן זכות קדימה.

בקריית-ים הצומת המסוכן הוא משה שרת וירושלים, כשכל התאונות מתרחשות בצומת הזה בסופי שבוע בשל החלטה פוליטית של ראש הממשלה אריאל שרון לסגור את רחוב ורבורג בקריית-שמואל המקביל לרחוב ירושלים, בשל שמירה על שבת.
5 תאונות קשות בשנה שעברה. צומת חטיבת גולני-המלאכה באילת. צילום: יהודה בן-יתח
5 תאונות קשות בשנה שעברה. צומת חטיבת גולני-המלאכה באילת. צילום: יהודה בן-יתח יהודה בן-יתח

הדוח לראשי הרשויות

בימים האחרונים נשלחים ל-46 ראשי רשויות ברחבי הארץ מכתבים מאגף התנועה, ובו הדוח השלם לכל עיר ועיר. בדוח מצוינים מספר תאונות הדרכים, הרחובות המסוכנים, הצמתים המסוכנים וליקויים תכנוניים, באותם צמתים מסוכנים. כמו כן נשלחו המלצות כיצד לשפר את הצומת, כדי להפחית את התאונות במקום.

לדוגמה, ביטול רמזורים והצבת כיכרות או ביטול תמרורים והצבת רמזורים, הוספת תאורה, מעקות בטיחות וצביעת כבישים. במשטרה מאמינים כי הדוחות המיוחדים שנשלחים לראשי הערים עשויים לסייע למלחמה בתאונות הדרכים ברחבי הארץ.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים