האסונות הקודמים
חיל האוויר הישראלי ידע עד היום שני אסונות מסוקים קשים. שניהם גבו קורבנות רבים בנפש וגררו הקמת ועדת חקירה לאחריהן
- ישראל נלחמת - סיקור מיוחד ב-nrg מעריב
לפני כתשע שנים, בליל ה-4 בפברואר 1997, התנגשו שני מסוקי יסעור של צה"ל - באירוע שהוגדר כתאונת המסוקים הקטלנית ביותר וכונה "אסון המסוקים". על שני המסוקים היו באותם רגעים לוחמים מחטיבת הנח"ל ומיחידות נוספות שהיו בדרכם לדרום לבנון.

אסון המסוקים צילום: חיים אזולאי
אחד המסוקים התרסק במושב שאר-יישוב, והשני בשדה פתוח סמוך לקיבוץ דפנה. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו על המסוקים. בעקבות נפילת המסוקים הוכרז יום אבל לאומי. שר הביטחון דאז, יצחק מרדכי, מינה ועדת חקירה בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר, דוד עברי, על מנת לחקור את נסיבות התאונה.
מסקנות הוועדה כללו מסקנות מבצעיות ומסקנות אישיות נגד בכירים בטייסת היסעורים, נגד קצין המבצעים של פיקוד הצפון ונגד מפקד בסיס חיל האוויר תל-נוף, בסיסה של טייסת היסעורים. הוועדה המליצה בנוסף על שינוי מבני בחיל האוויר, במסגרתו יעמוד קצין בדרגת תת-אלוף בראש מערך המסוקים בחיל. ואולם גם לאחר שפורסמו המסקנות, סיבת ההתרסקות נותרה עלומה. "האירועים בשניות האחרונות לקראת ההתנגשות יישארו תעלומה", נכתב בדוח שפורסם.
אסון הנ''ד
אסון המסוקים התרחש כ-20 שנים לאחר אסון הנ"ד, שאירע ב-10 במאי 1977 - במהלכו נהרגו 54 חיילים בהתרסקות מסוק יסעור בבקעת הירדן.
מסוק היסעור שהתרסק היה חלק מטייסת "דורסי הלילה", וטס כחלק מתרגיל של חטיבת הצנחנים
בבקעה, בגובה נמוך. אחד מלהבי הרוטור של המסוק התפרק וכתוצאה מכך המסוק התרסק וכל נוסעיו נהרגו.
ועדת החקירה שהוקמה לאחר האסון קבעה כי מספר הלוחמים במסוק היסעור יוגבל ל-36, כאשר מתוכם 3 אנשי צוות.