הרב עובדיה: נשים צריכות לעשות חמין, לא תורה
בדרשתו במוצאי שבת אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס כי "אין חוכמה לאישה אלא בפלך" – כלומר, בעבודות תפירה
הרב עובדיה מנהל מזה זמן רב קמפיין הלכתי הנוגע למחלוקת מתי צריך לברך על הדלקת נרות שבת – לפני ההדלקה או אחריה. פוסקי הלכה בציבור האשכנזי, וגם בחלק מעדות המזרח, קובעים שיש לברך לאחר הדלקת הנרות. לדעת הרב עובדיה, קודם יש לברך ורק לאחר מכן להדליק, כפי שנהוג בכל הברכות, שקודם מברכים ואחר כך עוברים לביצוע ולעשייה.
הרב עובדיה מתח ביקורת על פסיקת ההלכה ההפוכה לדעתו, ואמר כי הדברים מסתמכים על ספר שנכתב לפני מאות שנים, ושבו הובאה הדעה שיש קודם לברך ולאחר כך להדליק בשם "קצת נשים".
הרב תקף את ההסתמכות על "קצת נשים" לשם פסיקת הלכה. "תראו את החוכמה של הקצת נשים האלו", אמר בלעג. אחר כך ציטט מימרה מהגמרא ששימשה לדחות הערות של נשים בעניינים תורניים ולשלוח אותן למלאכת התפירה, ואמר: "אין חוכמה לאישה אלא בפלך. תעשה עבודות אחרות, תעשה חמין, לא תתעסק בעניינים של תורה". הוא הוסיף כי
לצערו, כותב הספר הביא את דעתן של "איזה קצת נשים מטומטמות".
הנימוק של הטוענים כי יש קודם להדליק נרות ואחר כך לברך נובע מההנחה שברגע שהאישה מברכת על הדלקת נרות היא מקבלת את השבת – ומכאן שאסור לה להדליק אש. הרב עובדיה דחה את הנימוק ואמר כי זה "ממש טעם של שטות".
לדברי הרב, נשים רבות נוהגות בטעות להדליק את הנרות ואחר כך לברך, כפי שראו אצל הסבתא שלהן. "סבתא, לא סבתא, נמשכו אחריהן וילכו אחרי ההבל ויהבלו – נעשו אהבלים", אמר. ממאזיני דרשתו ביקש הרב: "צריך להודיע לכל הנשים שלא ישמעו לקול הסבתא שלהן, או לאמא שלהן, שלא יימשכו אחר טעות של איזה רב אחד. שיבטלו המנהג שלהן ויתחילו מהיום והלאה קודם לברך ואחר כך להדליק".
עוד הזהיר הרב עובדיה כי חלק מהבנות הספרדיות סופגות את הטעות מהמורות האשכנזיות ברשת "בית יעקב": "אפילו ספרדיות לומדות בבית יעקב. בית ספר הכי חרדי הכי טוב זה בית יעקב, אבל המורות שמה 'שכנזי ביך ביך' – יש להן ספר קיצור שולחן ערוך, מלמדות את הנשים צריך קודם להדליק ואחר כך לברך. וזה טעות. מי זה קיצור שולחן ערוך נגד כל הפוסקים האלה."