לא נוטשים את הלוויין
ב"הוט" טוענים: לא גייסנו לקוחות חדשים כתוצאה מהמשבר של "יס". חודש לאחר שהחלו התקלות בשידורי חברת הלוויין מעלה הוט קמפיין חדש לקידום חבילת "טריפל פלטיניום". סמנכ"ל השיווק של הכבלים: "המהלך תוכנן זמן רב מראש ואינו קשור לשיבושים ב"יס". לא גייסנו לקוחות חדשים בעקבות המשבר"
במקביל "הוט" משיקה קמפיין פרסומי חדש, אך טוענת בתוקף כי לא מדובר "בניצול הזדמנות" מול המתחרה במצוקה. הקמפיין החדש מקדם את חבילת הטריפל החדשה "טריפל פלטינום" הכוללת את חבילות התוכן בטלוויזיה, טלפון במסלול ואינטרנט במהירות 1.5 מגה בייט. "הוט" משקיעה במהלך הפרסומי החדש 2 מיליון שקל, והוא יעלה בטלוויזיה ובעיתונות באמצעות ג.יפית.
בתשובה לשאלה לגבי העיתוי שבו הוחלט בחברה לצאת עם הקמפיין החדש, ציין לובטון כי "מדובר בקמפיין מכירתי של 'הוט', שהחברה נוהגת לערוך מדי תקופה. הקמפיין מופיע בתוכניות העבודה שלנו, ואין לו שום קשר למשבר של 'יס'". כזכור, התקלות בשידורי חברת הלוויין החלו לפני כחודש, כאשר מנויי החברה - קודם בצפון הארץ ולאחר מכן גם באזורים נוספים - נתקלו בשיבושים בצפייה.
ההודעה הראשונית שיצאה מבית יס דיברה על תקלות שקשורות לפעילות הביטחונית שהתרחשה אז באזור הצפון, אך בשבועיים האחרונים עולות סברות נוספות לגבי מקור התקלות בפעילויות מודיעין של מדינות שונות.
הטיפול התקשורתי של החברה במשבר התמקד בקבלת אחריות על הנושא, אך עם זאת הבהירה החברה כי לא מדובר באשמתה. שלב נוסף בהתנהלות התקשורתית של החברה, שהוביל מנכ"ל "יס", רון אילון, היה לצאת בתשדיר ללקוחות, שבו הוא התנצל וציין כי הפיצוי שיינתן ללקוחות הוא פתיחת שירות ערוצי הסרטים בתשלום לכל הלקוחות.
בחברת הלוויין דאגו לערב בנושא כמה שיותר גורמים כדי להגיע למקור הבעיה, בהם משרד התקשורת וגורמי ביטחון שונים. בשוק התקשורת מסבירים כי בשלב זה עדיין קיימת הבנה בקרב לקוחות החברה בנוגע לסיטואציה, דבר המחזק את ההערכות כי לא מדובר בנטישה המונית של מנויי "יס" לטובת "הוט". עם זאת, על אף הבנה זו, גם ל"יס" ברור כי משבר כזה עשוי לפגוע לא רק במספר המנויים, אלא בעיקר בתדמיתה של החברה, וכי הוא מחייב אותה לחשיבה מחודשת לגבי אופי הפיצוי אם השיבושים לא ייפתרו בטווח המיידי.