גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


סיוט בשחקים - מרומא לתל-אביב ב-29 שעות

35 ישראלים לא ישכחו את הטיסה: מארה"ב לרומא, ואז לאטלנטה ורק משם הביתה. עיכוב בטיסה? את חברות התעופה אליטליה ודלתא זה ממש לא מעניין

אמיר מרום | 11/10/2007 7:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
על טיסת דלתא מספר 7615 מניו-יורק לרומא עלו אתמול 35 ישראלים. הם עשו את דרכם חזרה לארץ, ולאחר שחצו את האוקיינוס האטלנטי בטיסה הארוכה לאיטליה, הם היו אמורים לעלות על טיסת המשך קצרה בת שלוש שעות שתביא אותם הביתה. איש מהם לא תיאר לעצמו שבדרך הקצרה לתל-אביב הם יחצו את אותו אוקיינוס עוד פעמיים נוספות, ושהדרך תתארך בלא פחות מ-30 שעות.

תנאי מזג האוויר הקשים לא איפשרו אתמול את יציאת הטיסה מנמל התעופה קנדי בזמן. היא המריאה באיחור של כשעתיים, וכבר על המטוס היה ברור לנוסעים כי זמן ההגעה לרומא - יהיה סמוך מאוד להמראה המתוכננת של טיסת ההמשך של חברת אליטליה.

עם הנחיתה בנמל התעופה פיומיצינו ברומא, ליווה נציג דלתא במהירות את כל הנוסעים לשער היציאה של הטיסה לישראל. אבל כשהגיעו כולם לשער הודיע להם הנציג האיטלקי כי הטיסה סגורה. "איחרתם את מועד העלייה למטוס", הוא אמר לנוסעים המופתעים.

הישראלים, מותשים מהטיסה הארוכה, ביקשו הסברים ובעיקר פתרונות מחברת אליטליה. "ניגשנו לדלפקי אליטליה וביקשנו שיסייעו לנו למצוא טיסה חלופית ארצה", סיפר דני גליקמן, אחד הנוסעים. אבל החברה לא הסכימה לדבר איתם. "ההתנהגות שלהם היתה פשוט מבישה", אומר גליקמן. "נדהמנו לגלות כי חברת התעופה האיטלקית, ממנה רכשנו את כרטיסי הטיסה לניו-יורק ובחזרה, פשוט הסירה אחריות מאיתנו לחלוטין, אף על פי שנחתנו בנמל הבית שלה. הם הפנו אותנו לחברת דלתא איתה הגענו מניו-יורק".

אלא שגם לעובדים בדלפקי חברת התעופה האמריקנית לא היו תשובות. חגי סער, נציג ישראלי של החברה בשדה, עשה הכל כדי לנסות ולעזור, אבל האיטלקים לא היו מוכנים לשתף פעולה. רק לאחר שעות של המתנה נמצא הפתרון המסורבל. "אמרו לנו שכל הטיסות לארץ מלאות בימים הקרובים והעמידו בפנינו ברירה: או להישאר בבירת איטליה על חשבוננו לפחות עד יום שבת הקרוב, או לצאת לתל-אביב דרך טיסה מקשרת באטלנטה בארצות-הברית", אומר גליקמן. לדבריו, היה כנראה ויכוח בין שתי החברות על רקע האיחור, והנוסעים היו אלה ששילמו את המחיר.
שעות מבוזבזות

משמעות הפתרון היצירתי פשוטה: טיסה מרומא לאטלנטה אורכת כעשר שעות. באטלנטה יידרשו הנוסעים להמתין שלוש שעות נוספות. הטיסה לנתב"ג אורכת עוד כ-12 שעות, ואל כל אלה מתווספת ההמתנה הארוכה בת ארבע השעות על הקרקע ברומא - זמן המצטבר לכ-30 שעות מבוזבזות. "עמדו שם משפחות עם ילדים שזה עתה סיימו לחצות את האוקיינוס כדי לחזור לישראל, והנה מציעים להם לחצות את האוקיינוס שוב כדי לעלות על טיסה ולחצות אותו בפעם השלישית כדי להגיע לישראל. זה מטורף", אמר גליקמן בכעס.

17 מבין הנוסעים לא היו מוכנים לשלם עבור שלושה ימים נוספים ברומא ונאלצו לעלות על הטיסה לאטלנטה. יתר הנוסעים קיבלו כרטיסים לטיסה לתל-אביב ב-13 בחודש, ונשארו ברומא מבלי שאף אחת מחברות התעופה תדאג להם ללינה.

מחברת אליטליה ברומא

נמסר בתגובה: "בהתאם לכללים והסכמים בינלאומיים בין חברות התעופה, החברה הראשונה עמה יצא הנוסע ליעדו הסופי היא האחראית לפתור עבורו בעיות מסוג זה. לפיכך, אף על פי שהכרטיס נקנה מאליטליה, דלתא אחראית למצוא אלטרנטיבה לנוסעים".

כל הניסיונות לקבל תגובה רשמית ממנהלת חברת אליטליה בישראל, אורלי סגל, עלו בתוהו. מחברת דלתא נמסר בתגובה: "דלתא שיבצה מחדש את הנוסעים בטיסות הפנויות הבאות לתל-אביב. דלתא מצרה על כל אי נוחות שנגרמה לנוסעים כתוצאה מתנאי מזג אוויר ועיכובים של גורמי פיקוח התנועה האווירית, אשר הינם מעבר לשליטתה של החברה ואינם תלויים בה". נציגי החברה ברומא מסרו בנוסף כי במקרים בהם האיחור לא נובע מבעיות טכניות התלויות בחברה, חברות התעופה לא נוהגות לממן לינה לנוסעים.

בהכנת הידיעה השתתף מנחם גנץ

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''בעולם''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים