מנכ"ל הרכבת יואשם בגרימת מוות ברשלנות
פרקליטות מחוז מרכז גיבשה טיוטת כתב אישום נגד בכירי רכבת ישראל על חלקם בתאונה הקטלנית ב-2006, בה נהרגו חמישה ו-77 נפצעו. אחיו של אחד ההרוגים ל-nrg: "הם צריכים לשלם"
התאונה המחרידה, בה נהרגו חמישה ונפצעו 77 בני אדם, התרחשה לאחר שרכבת נוסעים התנגשה במכונית שנתקעה על המסילה והתהפכה. הכוחות שהגיעו למקום גילו באחד הקרונות כמה נוסעים לכודים ועמלו במשך שעות עד שהצליחו לחלץ את כולם.
על-פי טיוטת כתב האישום שגובשה על-ידי עורכי הדין אור ממון ואלון פולישוק, נהג הרכב, יונתן ועדיה, נהג כשהוא תחת השפעת חומרי הרדמה וכשבגופו סם אסור מסוג פתידין. הטיוטה מייחסת לו אישום בסעיף הריגה, כיוון ש"נהיגתו הפזיזה" הובילה לכך שביצע תאונה על פסי הרכבת ומכוניתו נתקעה עליהם.
בכירי רכבת ישראל – לינצ'בסקי, סמנכ"ל חטיבת הפעלה ותחזוקת תשתיות ברכבת, הראל אבן, והממונה הארצי בתחום דרכים והסדרי תנועה, יובל בלום - יואשמו בגרימת מוות ברשלנות, היות שלא נקטו פעולות שהיו מאפשרות למנוע את הפגיעה ברכב, שהיה תקוע זמן רב על המסילה, ולמעשה לא עצרו את נסיעת הרכבת.

אסי, שאחיו אלון נהרג בתאונה, אמר ל-nrg מעריב כי במיוחד יש למצות את הדין עם נהג הרכב. לאסי תלונות לא רק כלפי גורמים ברכבת ישראל אלא גם לכוחות החילוץ שפעלו בזירת התאונה. "לקח ארבע שעות לחלץ את אח שלי, ולפי העדויות שסיפרו לנו ניצולים מהתאונה, הוא עוד היה בחיים במשך שעתיים שלוש, אבל לא שמעו את הצעקות שלו".
אסי סיפר ששוחח עם מפקדי כוחות החילוץ
מחומר החקירה בפרשה עולה כי נהלי רכבת ישראל באותה תקופה לא איפשרו לנהג רכב להבחין במכשול על המסילה בזמן ולעצור את הרכבת. כמו כן, בצומת לא הוצבו תצפיתנים שיכלו לדווח לנהג על הרכב התקוע. בנוסף, לא נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים כגון רדאר ומצלמות וידיאו, שהיו יכולים לסייע במניעת התאונה.
החשודים בפרשה לא פעלו למנוע תאונות אפשריות בדרכים שהוזכרו, למרות תאונות ו"כמעט תאונות" שהתרחשו בין רכבות וכלי רכב פרטיים באזורים שונים בארץ, ולמרות העובדה שמפגש הרכבת בבית-יהושע אופיין על-ידי רכבת ישראל עוד לפני התאונה כמפגש המצוי ברמה הגבוהה ביותר להתרחשות תאונה בין רכבת ורכב.
בעקבות התאונה שינו ברכבת ישראל את סדרי הבטיחות והעמידו בכל מפגש של כביש עם מסילת ברזל משקיף, אשר נועד להזהיר במקרה חירום במשך כל שעות עבודת הרכבת.