לוחם גולני נהרג בהתהפכות ג'יפ ברצועה
חייל מגדוד 13 נהרג הבוקר, לאחר שרכב מסוג האמר בו נסע התהפך, ככל הנראה בעקבות איבוד שליטה. 3 חיילים נוספים נפצעו באורח קל. גורמים באוגדת עזה: החיילים לא היו חגורים
הדיווח על התאונה התקבל היום בסביבות השעה שמונה בבוקר, כאשר לאוגדת עזה נודע על ג'יפ מסוג האמר שהתהפך דרומית למעבר כיסופים ברצועת עזה. צוותי רפואה של צה"ל שהגיעו למקום האירוע דיווחו על ארבעה פצועים, בהם חייל אחד, סמ"ר אמיתי, שנפגע באורח אנוש.
אל המקום הוקפץ מסוק של חיל האוויר על מנת לפנות את הפצוע, אך מותו נקבע במקום. חייל אחד לא נזקק לטיפול רפואי, ושניים נוספים פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע, באמצעות רכב של הגדוד.
מתחקיר ראשוני שנעשה בשטח, עולה כי מדובר בסיור ממונע של לוחמי גדוד 13 בחטיבת גולני, שהיה אמור לצאת יממה קודם לכן אך נדחה ויצא למשימה אחרי חצות.
"נהג הג'יפ היה עירני מאחר והוא חזר יום קודם מהבית, והיה לו מספיק זמן לנוח ולישון", הסביר קצין באוגדת עזה. "מבדיקה ראשונית מתברר כי רביעיית החיילים לא היו חגורים. נהג הרכב טוען שאיבד שליטה על הרכב כשנכנס לסיבוב, ואז התהפך הג'יפ. הנהג בפירוש לא היה עייף".
"צריך ביקורת מפקדים על הציר"
עופר שמרלינג, מומחה בטיחות שלאחרונה סיים פרויקט בטיחות בדרכים בעוצבת אדום, אמר ל-nrg מעריב: "אין דבר כזה איבוד שליטה. הנהג מביא את הג'יפ למצב שייקח ממנו את השליטה. מלמדים את הנהגים מילים לא נכונות. אין סיבוב שלא תיסע בו במהירות והוא לא יהיה מסוכן. המקרה היה ידוע מראש, כמו המקרים שיתרחשו בעתיד".
לדברי שמרלינג, מדובר באחריות המפקדים. "כשיש בעיות משמעת וכשיש חוסר פיקוח, זה מה שקורה", טען. "צריך ביקורת מפקדים על הציר עצמו, ולא לעשות ביקורת בש.ג. אלא לסייר בשטח - במקום הכי מסוכן בציר ובשעה הכי לא מקובלת.
"התחקירים לא יפתרו
את הבעיות", הוסיף. "כל עוד אין מפקדים חזקים, אנחנו נקבל תאונות כל הזמן. לצערי זו לא התאונה האחרונה. כנסים לנהגים גם לא יפתרו בעיות, אלא רק עבודה קשה ומשמעת".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי תאונות הדרכים אשר אירועו בפעילויות מבצעיות צומצמו בשנה האחרונה בכ-34%. עוד נמסר כי באוגדת עזה, ובצה"ל בכלל, נלחמים וימשיכו להילחם בתאונות הדרכים ומקצים לכך משאבים רבים. "צה"ל הגיע להישגים רבים בנושא, שנמדדו אף בסקטור האזרחי", נמסר מדובר צה"ל.
עדכון אחרון : 6/11/2007 17:15