עוד תאונה קטלנית בכביש 66 - 4 בני אדם נהרגו
לאחר התאונה הקשה אתמול בבוקר שבה נהרגו שני בני אדם ו-6 נוספים נפצעו, גבה הכביש שמוגדר כ"אחד המסוכנים בארץ", את חייהם של ארבעה בני אדם נוספים שנהרגו בהתנגשות בין מונית למכונית פרטית, שני קילומטרים בלבד ממקום התאונה אתמול

סמוך לשעה 15:45 ניסה נהג מכונית פרטית מסוג סובארו לבצע עקיפה, יצא למסלול הנגדי והתנגש חזיתית במונית שהגיעה ממול. כתוצאה מעוצמת הפגיעה נהרגו נהג המונית, נוסעת שהייתה איתו ברכב
ושני נוסעים מהמכונית הפרטית.
מחקירה ראשונית עולה כי נהג המכונית הפרטית ככל הנראה יצא לעקיפה היכן שמותר, אך לא חזר לנתיבו בזמן, למרות שבמקום ההתנגשות היה כבר קו הפרדה רצוף שאוסר על עקיפות.
כוחות גדולים של מד"א ושל משטרה הגיעו לזירת האירוע. כוחות חילוץ וזק"א עמלו במקום דקות ארוכות מתוך מטרה לחלץ את הגופות מכלי הרכב המעוכים. בעקבות התאונה נרשמו עומסי תנועה בכביש 66, והמשטרה מבקשת מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.
לזירת האירוע הגיעו כוחות משטרה מוגברים בפיקודו של מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן. "שוב אנחנו מגיעים לתאונה קשה יום אחרי יום", אמר. "אין ספק שהתאונה הזו הייתה נמנעת אם שיקול דעת של הנהג היה נכון. בנוגע לתשתיות, אמרנו למי שצריך ששני נתיבים והפרדה באמצע היו מונעים את התאונה הזו".
מדובר בכביש בו נרשמו בעבר תאונות דרכים רבות וקשות, שיש בו נתיב אחד בלבד בכל צד וללא שטח הפרדה בנוי. "מדובר
לזירת האירוע הגיע גם האזרח אבי, שהעיד על עצמו כנהג שנוסע רבות בקטע הכביש המדובר, וסיפר לחוקרי המשטרה כי רק אתמול נסע במקום זה ומשאית שיצאה לעקיפה הגיעה עימו למצב של כמעט התנגשות, אך ברגע האחרון הוא הצליח להימלט.
הנרי, תושב נצרת עילית, נהג מאחורי מכונית הסובארו והיה עד ראייה לתאונה הקשה. "נסעתי אחרי הסובארו והבחנתי שהוא ניסה לעקוף רכב מסוג יונדאי ופתאום הוא נכנס בעוצמה במונית", הוא סיפר ל-nrg מעריב. "הייתי בשוק לרגע, עצרתי את האוטו שלי, יצאתי והתחלתי לעזור בחילוץ".
הוא סיפר כי נהג המונית ואשתה מבוגרת שנסעה בה היו מתים בעת שהגיע אליהם. "אז ראיתי את האמא והנכדה בהלם", הוסיף. "האמא צעקה 'מה עם אמא שלי' והילדה הקטנה בכתה מפחד. התחלתי לטפל בהם. היא כל הזמן צעקה 'איפה אמא שלי, אני רוצה את אמא שלי'. לקחתי אותם לאוטו, נתתי להן לשתות, לא יכולתי לספר להן שהסבתא מתה".
הנרי, שעיסוקו קצין בטיחות ותעבורה, אמר כי "הגיע הזמן להפסיק לשתוק. הכביש הזה כביש מחורבן והוא בעייתי. אין פה תשתיות וכולם עוצמים את העיניים. הגיע הזמן לטפל בו. יש פה עומסי תנועה וכשיש עומסי תנועה אנשים עושים טעויות אנוש וזה נגמר בהרוגים הגיע הזמן שמישהו יעשה משהו".
אתמול נוספו שני קורבנות לרשימה השחורה של מי שקיפחו את חייהם בכביש 66, בין צומת התשבי לצומת מגידו, שכבר זכה לכינוי "כביש הדמים". חסנין פאדל (42) ועלי חכילי (67), שניהם נהגי משאית, נהרגו, וחמישה אחרים נפצעו.
מאז 2005 נהרגו בכביש 15 בני אדם. מאז נפתח מחלף עירון בכביש 6, הוכפל מספר המכוניות העוברות בציר הקצר, שאורכו 17 ק"מ בלבד, ומספר קורבנות תאונות הדרכים עלה בשיעור חד. לשם השוואה: בשנים 2002-2004, לפני פתיחת המחלף, נהרגו בקטע הכביש שני בני אדם ואילו מאז פתיחתו, בינואר 2004, נהרגו כבר 15 בני אדם.
לדברי ראש מדור תאונות דרכים במרחב עמקים, מפקח עוזי הדר, פאדל לא שמר מרחק, התנגש בכלי רכב פרטי שהיה לפניו וסטה לכיוון השוליים. הוא התנגש במעקה הבטיחות והמשאית התהפכה וסטתה לנתיב הנגדי, שם התנגשה חזיתית במשאיתו של חכילי. שני הנהגים נהרגו במקום, וחמישה אחרים נפצעו ופונו לבית החולים רמב"ם.
"הכביש הזה הוא ללא ספק אחד הקטלניים בישראל", אמר אתמול הדר. "כמות גדולה של מכוניות שנעות בכביש כה צר מובילה בהכרח לתאונות הקטלניות". בכביש נתיב אחד לכל צד בלבד, ומרבית הדרך נטולת הפרדה בין הנתיבים, מה שמגדיל את הסכנה. לדברי הדר, לו היה הכביש רחב יותר ונתיביו היו מופרדים בהפרדה בנויה, ניתן היה למנוע את התאונה.
מעמותת אור ירוק נמסר כי בנוסף לרוחבו הבעייתי של הכביש ולהיעדר ההפרדה, ישנם כמה גורמי סיכון נוספים. בין היתר, שולי הכביש אינם עומדים בתקני הבטיחות, התאורה בו אינה מספקת וכלים חקלאיים חוצים אותו תכופות, שכן לאורכו פזורים יישובים חקלאיים רבים. בנוסף לכך, הכביש מהווה ציר תנועה למשאיות כבדות המובילות מטענים לנמל חיפה וממנו.
בשנים האחרונות אירעו בכביש כמה תאונות קטלניות, בהן שתי תאונות שמחקו שתי משפחות: בפברואר 2005 נמחצו בני משפחת מנחם - ההורים דודי ואדי ובתם בת שלושת החודשים עומר - מתחת למשאית, ובאוגוסט 2005 נהרגו הורים ושני ילדיהם - בני 5 ו-15 כולם בני משפחת עיסא מג'ת.