פגעת במכונית יוקרה? שלם על הנזק מכיסך

הפוליסה הסטנדרטית של ביטוח רכב מכסה נזק לצד שלישי עד 350 אלף‬ שקל. אלא שעם התרבות רכבי היוקרה בכבישים, מי שיפגע במכונית שעולה ‭700‬ אלף שקל כמו ב.מ.וו או ‭2.2‬ מיליון שקל כמו מרצדס, ימצא את עצמו בבעיה

גיל מלמד | 13/7/2010 18:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הכיסוי הביטוחי הסטנדרטי שלכם עלול לא להספיק בתאונה שבה מעורבת מכונית יוקרה. רוב בעלי הרכב, אשר מחזיקים בפוליסות ביטוח "צד שלישי" סטנדרטיות, סבורים בטעות שהם מוגנים מפני תביעות כספיות בגין תאונות שעלולות להיגרם באשמתם.

בפועל, כפי שעולה ממקרים בהם טיפל לאחרונה משרד עורכי הדין מ. תגר, הפוליסות הסטנדרטיות מוגבלות עד לסכום מירבי של כ‭350-‬ אלף שקל בלבד, מה שיגרום לבעיה לא פשוטה למי שיתנגש בב.מ.וו. מסידרה 7 חדשה, שמחירה מעל 700 אלף שקל, או למרצדס SLS שתגיע בקרוב לארץ ומחירה יהיה בין ‭2.2‬ ל‭2.7-‬ מיליון שקל, בהתאם לרמת האיבזור.

עו"ד ארז שניאורסון, שמתמחה בדיני נזיקין, מסכים אמנם שברוב תאונות הדרכים השכיחות מכסה סכום הכיסוי הביטוחי הרגיל את הנזקים, והמבוטח נדרש רק לתשלום דמי ההשתתפות העצמית.

אך יחד עם זאת, לדבריו, הגידול המשמעותי של מספר מכוניות היוקרה, כמו גם הימצאותם על הכבישים של כלי רכב יקרים אחרים, למשל משאיות על מטענן, חושף את המבוטחים לסיכון שלא מכוסה על ידי הפוליסות הרגילות.

על פי חוק, כל בעלי הרכב חייבים לבטח את עצמם (ואת כלי הרכב) באמצעות ביטוח חובה אשר מכסה אך ורק נזקי גוף. רוב בעלי הרכב מבטחים את מכוניתם גם בביטוח צד שלישי, שאמור לכסות נזקי רכוש לכלי רכב או ציוד שאינו של המבוטח, ורבים מבעלי המכוניות החדשות יחסית, בנות 8 שנים או פחות, מבוטחים
גם בביטוח מקיף שמכסה אותם כנגד גניבה או נזק לכלי הרכב שלהם.

אלא שבעוד שעלות הביטוח המקיף נגזרת מערך המכונית המבוטחת, פגיעה בכלי רכב אחר או גרימת תאונה שבמהלכה נפגעים כלי רכב אחרים עלולה לחרוג מן הכיסוי הביטוחי הרגיל. צריך להדגיש שחברות הביטוח לא ממהרות לשלם בכל מקרה, וגם כאשר ערך המכונית הנפגעת גבוה מגבול הכיסוי הביטוחי לא כל תאונה מסתכמת ב"טוטאל לוס".

במילים אחרות, גם מי שגרם לתאונה שבה נפגעה מכונית שמחירה 700 אלף שקל - סכום הנזק צריך להיות גבוה מ‭60%-‬ (כיום, ובעתיד ‭- (50%‬ כלומר 350-420 אלף שקל - כדי שהמכונית תוכרז כ"טוטאל לוס". כל תיקון שמסתכם ב‭350-‬ אלף שקל או פחות (בהתאם לגובה הפיצוי הספציפי שמוגדר בכל פוליסה) ממילא מכוסה על-ידי הביטוח, והמבוטח יידרש לשלם רק את הפרש הנזק במקרה של נזק גדול יותר.

בכל מקרה, רוב חברות הביטוח מנסות להקטין את עלות הפיצוי, לכן ינסו בדרך כלל לשכנע את בית המשפט שגם לנהג הנפגע יש חלק באשמת התאונה ועליו לשאת בשיעור מסוים מסך הנזק.

בעלי רכב שמבקשים להגדיל את היקף הכיסוי של פוליסת הביטוח שלהם, כך שזה יכלול גם נזק למכוניות יוקרה, משאיות וציוד יקר אחר, יכולים לעשות זאת תמורת תוספת של כ‭100-‬ שקל לפרמיה השנתית (כיסוי עד למיליון שקל) ובעלי כלי רכב מסחריים קלים יידרשו לתוספת של כ‭130-‬ שקל לשנה. 
רויטרס
מרצדס SLS - מחירה בארץ: 2.7 מיליון שקל רויטרס
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים