גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מה האמת שלך?

בדה מרקר נחפזו להכתיר את התוצאות שמספק גוגל טרנדס אודות נתוני הגלישה באתרים השונים כ"תוצאות האמת". אולי שכחו שם שגוגל אינו גוף מדידה אובייקטיבי אלא אחד מהתמודדים בקרב בו הוא מתיימר לשמש כשופט

בירנית גורן | 24/6/2008 11:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שיט, ולווט סוגרת את הפער!
שיט, ולווט סוגרת את הפער! צלם: ג'ופיטר אימג'ס
בסוף השבוע האחרון השיקה ענקית החיפוש גוגל שירות חדש המספק נתוני גלישה באתרי אינטרנט – Google Trends for Websites. 
 
השירות מאפשר לכל משתמש עם כתובת Gmail לצפות בנתוני גלישה לכאורה של כל אתר לפי הדומיין שלו (הכתובת הראשית, כגון nrg.co.il) – כשהמספרים, לפי גוגל, הם אומדן המתבסס על ניתוחים סטטיסטים (ולא על מספרי אמת, גם אם הם קיימים בידי גוגל משירות ה-Analytics).

בתנאי השימוש של השירות החדש, גוגל מבהירה שהוא עדיין בשלבים מוקדמים ובהכרח כולל אי-דיוקים. גוגל גם מבהירה שלא תאפשר בשלב זה לבעלי אתרים שאינם מעוניינים להיכלל בשירות להוריד את עצמם.

אז איזה אתרים בכל זאת אינם כלולים בשירות? לפי גוגל, המדובר בעיקר באתרים בעלי תעבורה נמוכה מדי, או אתרים שאינם ממויינים על ידי מנוע החיפוש של גוגל, או אתרים שאינם תואמים את תקן האיכות של גוגל.

מעניין לאיזה קטגוריה שייכת גוגל עצמה, שכן בעוד הענקית מוסרת מידע על מתחרותיה (ל-yahoo.com  יש כ-80 מיליון מבקרים ביום, לפי גוגל), את גוגל עצמה לא תמצאו בשירות: חיפוש אחר google.com מחזיר תשובה לאקונית: "אין נתונים עבור אתר זה".

ובינתיים, כמה גורמים בארץ החלו לבנות על השירות החדש כתחליף לסקר TIM הוותיק, בכל הקשור לדירוג אתרים בארץ.  



כמה תוצאות מקבל "אובייקטיבי" בגוגל?

הגדיל לעשות העיתון דה מרקר, שהקדיש את העמוד הראשי שלו מאתמול לנושא, והציג טבלה תחת ההכרזה, "והרי תוצאות האמת". אז אם באמת עסקינן, חבל שלא התעקשו שם על קצת יותר דיוק: את וואלה, למשל, הם מדרגים במקום השני עם כ-700 אלף מבקרים ביום, לעומת 800 אלף ל-ynet.

אולי באמת האתר של ידיעות אחרונות גדול מזה של וואלה – רק מי שראה את נתוני התעבורה של שני האתרים יידע במדויק – אבל אין ספק שאפילו על פי השירות של גוגל, הפער אינו גדול כפי שמציגים אותו בכלכלון של שוקן.

דה מרקר עשו טעות כשהשוו דומיין לדומיין. אלא שלוואלה יש לא מעט דומיינים, ולמעט walla.co.il יש להם, בין השאר, גם את walla.com ו-wallashop.co.il, שניהם פופולרים במידה לא מבוטלת – וכולם ביחד מהווים חלק מהשירות של וואלה כאתר. גם לדה מרקר עצמו, אגב, יש שלושה דומיינים – themarker.com, themarker.co.il  ו-themarkerit.com – והשילוב של שלושתם דווקא מחמיא לדה מרקר יותר מהנתון שהציגו (110 אלף, כמו האתר של הארץ).

לכל האתרים מרובי הדומיינים, ובכלל זה nrg מעריב, ההבדל במספרים - כשמחברים את כל הדומיינים הרלוונטים - הוא

לא מועט, וסביר להניח שבהמשך גוגל תאפשר לבעלי אתרים לחבר דומיינים למיקשה אחת, כשם שהיא מאפשרת זאת בשירותים אחרים שלה.

אבל דווקא במקרה של וואלה, יש סיבה מהותית יותר משאלת הדומיינים שפוגע לכאורה בייצוג של הפורטל בשירות של גוגל.

לוואלה מנוע חיפוש עצמאי, ושירות דואר עצמאי, ובכלל: הרבה לפני שהיתה כאן גוגל, היה פה את וואלה. לאתר הישראלי הוותיק יש לא מעט משתמשים שמסתדרים יופי בלי גוגל – למעשה, המלחמה האמיתית באינטרנט הישראלי היא מזמן בין הענק הלוקאלי, שמנסה לשמור על הטריטוריה שלו, והענקית מארה"ב שפלשה לכאן.

אלא שהשירות החדש של גוגל מסתמך לא מעט על נתונים שהחברה אוספת על גולשים המשתמשים במנוע החיפוש שלה, בשירות הדואר שלה, בסרגל הכלים שלה, וכו'. בהתחשב בכך, גוגל בהכרח לא יכולה כיום להציג נתונים "אובייקטיבים" על מתחרותיה, ובכלל זה וואלה.

ואולי בגלל זה גוגל לא כללה את עצמה בשירות: כל נתון שהיתה מציגה, היה מעוות בהשוואה לנתונים של מתחרים כמו יאהו, למשל – וחס וחלילה אם מישהו היה חושב בטעות שמדובר בנתוני אמת, ועושה מזה כותרת ראשית בעיתון של מחר...

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים