הימ"מ תרגל מבצע שחרור מטוס חטוף
לוחמי היחידה המיוחדת דימו בהצלחה מהלך השתלטות על טרוריסטים שחטפו מטוס והצלה של מאות בני ערובה שעליו בתוך 30 שניות בלבד
לצורך ביצוע התרגיל, הפך נמל התעופה בן גוריון לזירת התרחשות שדימתה באופן מדויק סצנה של חטיפה: על המסלול עמד מטוס הבואינג 747-400 ובתוכו 500 נוסעים מפוחדים שנלקחו בני ערובה על ידי שלושה טרוריסטים. מפקד היחידה המשטרתית המיודחת ללוחמה בטרור, תת ניצב "י'" עמד במרחק של 100 מטר מהמטוס ומכשיר קשר בידו.
עשרות לוחמי ימ"מ התגנבו אל המטוס ונערכו עם אמצעי פריצה שונים. "פעל- פעל- פעל" קרא "י" במכשיר הקשר לאחר ספירה לאחור של 10 שניות, וסידרה של פיצוצים הרעידה את המרחב האווירי בנתב"ג. עשרות לוחמי ימ"מ חדרו אל המטוס במקביל, ותוך שניות ניהלו קרב פנים מול פנים עם החוטפים.
בכיר במג"ב הסביר בתום ההשתלטות המדומה: "כל טעות ולו הקטנה ביותר הופכת לאסון המוני, יש במטוס דלק השווה לכמות של 4,500 מכוניות".

כוח ימ"מ מדמה השתלטות על מטוס חטוף צילום: דוברות משטרה
דיוק, מיקוד ורמת ביצוע
מהלך חילוץ בני ערובה ממטוס מהווה את אחד האירועים המורכבים מולם עומדת יחידה ללוחמה בטרור. מהלך זה מצריך רמת ביצוע גבוהה ,דיוק, ומיקוד כל יכולות היחידה למספר שניות קריטיות.
הלוחמים נדרשו לתפקד בלחימה מהירה שמסביבם נוסעים תמימים המרוכזים בתא שטח קטן ומוגבל בתנועה תוך סכנת התלקחות והתפוצצות של המטוס ומיכלי דלק בגדולים שלו.
פריצה שכזאת למטוס בואינג 747 נדרשים לא פחות מ-120 לוחמים כאשר הפעולה אמורה להתסיים לאחר 60 שניות לכל היותר
אך לעתים, כדי להציל את יושבי המטוס הפעולה צריכה להיות הרבה יותר זריזה.
הימ"מ, המוגדרת כיחידה הלאומית המיוחדת ללחימה בטרור פועלת במסגרת משמר הגבול. היחידה הוקמה ב- 1974 עם קבלת ההחלטה על הטלת האחריות לביטחון פנים על משטרת ישראל לאחר הטבח במעלות.
ייעודה העיקרי של הימ"מ הוא חילוץ בני ערובה באירוע "פיגוע מיקוח" , ומרבית התרגילים של היחידה מתבצעים בלילות במבנים ציבוריים, דוגמת בתי ספר, אולמות ורבי קומות, וכן אוטובוסים ורכבות.