חוק האופניים עבר בקריאה ראשונה
הצעת החוק כוללת הקמת שבילי אופניים, חלוקת תמריצים כלכליים לרוכבים ואפשרות לעלות עם אופניים לרכבות ולאוטובוסים
הצעת החוק היא פרי יוזמתה של עמותת ישראל בשביל אופניים והיו שותפים לקידומה גם עמותות אדם, טבע ודין, מגמה ירוקה וחיים וסביבה והחברה להגנת הטבע.
הצעת החוק כוללת חובה לתכנן סלילת שבילי אופניים בכל תוכניות המתאר של הערים בישראל, הטלת האחריות על הרשויות המקומיות לפיתוח שבילי אופניים בתחומן. כמו כן כולל החוק אפשרות לעלות עם האופניים לרכבות ולאוטובוסים וזאת ללא תשלום נוסף ויאפשר להעניק תמריצים כלכליים לעידוד הרכיבה למקומות עבודה. בנוסף, אחת מתקנות החוק קובעת חובה להתקנת מתקנים לחניית אופניים במבני ציבור.

אופניים ברכבת ישראל בשביל אופניים
מלכיאור, אחד מיוזמי החוק אמר ש"הצעת החוק מצטרפת למהפכה הירוקה שאנו מובילים בכנסת ה- 17. יום אחרי שקבענו עונשים מרתיעים למזהמים הכנסת תומכת באופן אקטיבי בתחבורה הירוקה ביותר והבריאה ביותר. חוק האופניים מהווה משב אויר צונן אל ריאותינו המפוחמות".
חנין הוסיף כי "יש מקום לתת עדיפות לרוכבי אופניים על פני הרכב הפרטי גם בהיבטים של בטיחות וגם בתמריצים כלכליים. חיוני לשלב אופניים עם תחבורה ציבורית בינעירונית ולעודד הגברה של שימוש באופניים בכל האוכלוסיות."
ואילו אדם טבע ודין שעזרה בניסוח החוק, מסרה בתגובה לאישור חוק תחבורת האופניים: "אנו מצרים על התנגדותו של שר האוצר ומברכים את הכנסת על תמיכתה בהצעת החוק שיש בה כדי לשפר ללא היכר את תחבורת האופניים בעיר ובאמצעות כך לתרום להפחתת זיהום האויר. אנו תקווה כי האוצר יטה אוזן קשבת לרחשי הציבור ויצטרף לקידמה של הצעת החוק וליישמה בפועל".