גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


היפה והכוכב: סיכום הקיץ בטלוויזיה

הדרמות הישראליות אכזבו. הריאליטי המשיך לעשות את העבודה עבור קשת. יונית לוי חרכה את המסך בשיאי צפייה שלא נראו כעשור. אז מה היה לנו הקיץ?

לי-אור אברבך | 2/9/2008 15:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
את הצפייה בקיץ האחרון אפשר לחלק לשניים - "כוכב נולד" וכל היתר. בעוד ביוני-אוגוסט השנה ירדה הצפייה בכלל הערוצים באופן משמעותי, זכיינית ערוץ 2, קשת, נאחזה באווזת הריאליטי שלה והצליחה בעזרתה להשיג נתונים חורפיים לכל דבר. הצלחה מדרוגית אחרת בשממת הקיץ האחרון היא האולימפיאדה, שהעבירה משב רוח רענן במסדרונות רוממה המהבילים. באופן כללי, לעומת הקיץ שעבר - קשת (21.8% לעומת 20.8%) ו-ערוץ 10 (9.4% לעומת 7.5%) מדגימים עלייה, ורשת יורדת (17.1% לעומת 19.6%) ומתאכזבת מפלופים כמו "באה בטוב" ו"הפוליגרף".
 
"כוכב נולד" בכנרת. באנקר צילום: יגאל לוי

באופן מסורתי, חודשי הקיץ הם חודשים רעים לטלוויזיה. בעוד שבארה"ב מוקדשת תקופה זו בעיקר לשידורים חוזרים ולתוכניות במשקל נוצה, בישראל מתעקשים בכל פעם מחדש להפיח רוח חיים בעונה המתה. גם הפעם זה הוכיח את עצמו כלא משתלם. רק שתי תוכניות חדשות שהושקו במהלך הקיץ הצליחו לספק את הסחורה - "היפה והחנון" של ערוץ 10, שעומדת לפי שעה על ממוצע צפייה של 16%, ו-"מה קורה", תוכנית האקטואליה הקלה של קשת בהגשת לינוי בר-גפן, שמביאה ממוצע של 15.8%.
 
היפה והחנון
היפה והחנון צילום: יח''צ
סממן נוסף של הקיץ הטלוויזיוני האחרון הוא כישלונה של הדרמה. בעוד שהקיץ נועד באופן כללי לפרשיות אהבים רגעיות, הרשות השנייה דורשת מאתנו להתעמק במערכות היחסים המורכבות הטמונות בסוגה העילית, וחוסר החשק שלנו בא לידי ביטוי באחוזי הצפייה. ללא הבדל ערוץ או זכיינית, סדרות הדרמה מתרסקות ומציגות נתונים נמוכים מהממוצע לרצועה שבה הן משודרות.

העונה השנייה של "המקום" (ערוץ 10), המשודרת בקיץ, נופלת מהעונה הראשונה - ששודרה בחורף -ב- 20%. "על קצות האצבעות" של קשת לא מצליחה להגיע לנתוני השיא שלה ולממוצע הרצועה. "כוונות טובות" של רשת האיכותית דעכה בממוצע של 13.6% ו- "עד החתונה" של רשת, שהתחילה יפה עם 19.6%, צללה אל 13.5% בפרק השביעי.
הילדים נצמדים למסך

הקיץ גם ראינו יותר חדשות. מהדורת החדשות של 2 רושמת באוגוסט שיא צפייה ראשון לחודש זה ב- 9 השנים האחרונות- 19.8% וממוצע של 19.3% במהלך כל הקיץ. זו עלייה של 16% מהשנה שעברה. אוגוסט הנוכחי כולו מסמן עלייה דרמטית בכל משדרי חברת החדשות היומיים, ותוכנית הכלכלה החדשה "תוכנית החיסכון" של קרן מרציאנו מביאה עלייה של 40% בצפייה בשעה 19:45 (12.5%).
 

יונית לוי
יונית לוי יחצ
ערוץ 10 מתקדם אף הוא ב-7% לעומת הקיץ שעבר, אולם נותר מאחור עם 10.1%. "מבט", שהתרעננה השנה עם ינון מגל ומירב מילר, התקדמה השנה לממוצע צפייה של 7.7% לעומת 7.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

תכונה שמאפיינת את הצפייה בקיץ היא הגעתם של הילדים אל המסך. בקיץ נרשמת עלייה של יותר -מ50% בצפיית בני נוער אחרי 23:00 בלילה. הצעירים מעדיפים באופן ברור את "כוכב נולד" בימי ראשון והרייטינג של בני ה-12 עד ה-34 מגיע בתוכנית זו ליותר מ-16%. ערוץ 10 מצדו מציג תמהיל שידורים
שמקנה לו עלייה בצפייה של בעלי ההשכלה הגבוהה (63% מכלל צופי הערוץ) והצעירים, ונפרד מיותר ויותר צופים מבוגרים ובעלי השכלה תיכונית.

את הקהל המבוגר, שבילה את עיקר יומו בבית תחת המזגן, מוצאות טבלאות המחקר צופה באירוע הקיצי המרגש מכולם - האולימפיאדה. טקס הפתיחה של המשחקים מחזיק את שיא הרייטינג לשנת 2008 בערוץ 1 (26.7%), טקס הסיום מגיע לרייטינג של 11.5% - לעומת ממוצע רצועה של 0.9% בלבד - ורצועת היום ואחה"צ של ערוץ 1 בזמן שידור המשחקים קפצו עד פי 9.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים