רמון לברק: הדחתם ר"מ - ואתה מדבר על נורמות?
עימות חריף התפתח בישיבת הממשלה בין המשנה לרה"מ לבין שר הביטחון, לאחר שזה דרש שלא לדון בהצעת פרידמן לצמצם את סמכויות בג"ץ. "מפלגת העבודה שברה שיא גינס בצביעות, והיא עוד מדברת על נורמות", תקף רמון את ברק, שלא נשאר חייב והשיב: "הנורמות שלך ידועות לנו"
- פרידמן נגד בג"ץ: הקרב האחרון
בתחילת הדיון בהצעת פרידמן להגביל את סמכותו של בג"ץ לבטל חוקים

"מפלגת העבודה שברה שיא גינס בצביעות", השיב רמון לדרישותיו של ברק. "אין דבר מגוחך, מצחיק וחצוף כמו עזות המצח של מפלגת העבודה, שהפרה את הכלל הראשון והבסיסי בהסכם הקואליציוני כשהדיחה ראש ממשלה והתכוונה להצביע בכנסת נגד הקואליציה, והיא עוד מדברת בשם נורמות של כיבוד הסכמים".
תגובתו של ברק לא התאחרה לבוא ובמהירות קרא ברק לעבר רמון: "הנורמות שלך ידועות". השניים רמזו אחד לשני על הפרשיות בהן היו מעורבים, בהן פרשת הנשיקה של רמון, ופרשת טאורוס ופרשת העמותות של ברק. "בנורמות שלך נוכחנו רק באחרונה וגם כמה שנים אחורה", אמר רמון בתגובה לדברי ברק.
"לעצם העניין, המצב הנוכחי הוא בלתי סביר", הוסיף רמון, "גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, רצה לקדם חקיקה שתסדיר את סמכויות בג"ץ. הוויכוח הוא בסך הכול על שני סעיפים וצריך להביא את הנושא להכרעת העם באמצעות הכנסת".
במפלגת העבודה הביעו כבר התנגדות להצעתו של פרידמן עם פתיחת הדיון הבוקר. ברק אמר לפני ישיבת הממשלה כי שריו יתנגדו לתוכנית, שלדבריו גם עומדת בניגוד להסכם הקואליציוני. לעומתו, ראש הממשלה אהוד אולמרט הסביר כי חשוב מאד לקיים את הדיון, "למרות המחלוקות".
"מפלגת העבודה
על פי הצעת החוק שיזם פרידמן, בית המשפט העליון יהיה רשאי לבטל חוק שהכנסת חוקקה בנימוק כי הוא מנוגד לחוקי יסוד, רק אם יהיה לכך רוב של שני שליש מחברי הרכב השופטים שדן בנושא, ורק אם ההרכב ימנה תשעה שופטים לפחות.
על פי היוזמה, הכנסת תהיה רשאית לאשרר חוקים שביטל בית המשפט העליון ברוב רגיל של 61 חברי כנסת, ובתנאי שההפרש בין המתנגדים לתומכים יהיה של חמישה קולות לכל הפחות. בית המשפט העליון, לפי הצעת החוק, לא יוכל לשוב ולדון בדבר חוקיות החוק, אלא בחלוף חמש שנים מיום שאושרר.
בנוסף, בית המשפט העליון יוכל לבטל חוק רק אם הוא מנוגד לזכויות אדם המנוסחות בחוקי היסוד, או משום שלא התקבל ברוב הדרוש בכנסת. הצעת החוק מבוססת בחלקה על המלצות ועדה שבראשה ישב פרופסור יעקב נאמן, לשעבר שר המשפטים והאוצר, בשנת 2004. אולם מנגד, הוועדה קבעה אז כי הכנסת תוכל לאשרר חוק שבוטל, ברוב מיוחד של 70 חברים, ולא ברוב רגיל של 61, כפי שמציע פרידמן.