נהג האוטובוס השני: לא היה שום עימות או תחרות
רמי וזנה שנהג באוטובוס התיירים השני, אותו עקף הנהג שאיבד שליטה והתהפך, דוחה חשדות המשטרה בדבר ריב בין הנהגים שהוביל לתחרות. "כל הדרך הוא חיפש לעקוף אותי, לא הבנתי מה קורה", הוא הסביר. "לא ניסית להקשות עליו את העקיפה"

זירת התהפכות האוטובוס ליד אילת צילום: רויטרס
וזנה, נהג האוטובוס של חברת א.א. אילת אותו עקף נהג האוטובוס השני שהתהפך לתהום, הסביר בראיון לגל"צ שחש בהתנהגות לא שגרתית ופזיזה מצד הנהג, אדוארד גלפונד, שנסע אחריו וככל הנראה היה להוט לבצע עקיפה למרות תנאי הדרך המורכבים.
"נפגשנו לראשונה במחסום אבל לא שוחחתי איתו כלל כיוון שאינני דובר רוסית", אמר וזנה. "אני נכנסתי לכיוון הבטונדות במחסום והוא התחיל לצפור לי, אבל כבר נסעתי".
לטענתו, "לא היה כל עימות בינינו, אם הוא התעצבן - הוא התעצבן לבד". וזנה התרעם על החשדות לפיהם בין השניים התקיים מירוץ שגבה את חייהם של 25 התיירים הרוסים. "נסעתי בנתיב שלי וירדתי את הירידות המפותלות בזהירות על 40 קמ"ש", אמר. "הוא היה מאחורי והרגשתי שהוא רוצה לעקוף אבל לא עשיתי לו דווקא - זה באמת כביש מסוכן".
"דהר בירידות כשנגמר הפס הלבן"
לדבריו, "ברגע שהנהג השני יצא לעקיפה הוא הגיע למרכז האוטובוס שלי וחרג מהנתיב שלו. הוא הגיע יותר מדי שמאלה. אם הוא היה נשאר במסלול שלו אני מאמין שלא היה קורה כלום. הוא ניסה לחזור ולא הצליח כי הוא נדבק למעקה".
וזנה המשיך להתגונן כשאמר: "אני לא ניסיתי לעשות לו כלום, אני לא משחק בכביש ואני בטוח שהוא נסע יותר מ- 70 קמ"ש".
הוא נזכר כיצד אמר לנוסעים
ש"הנהג השני יקבל התקף לב אם ימשיך לנהוג כך". לדברי וזנה, "הוא בטח חשב שאני עושה לו דברים בכוונה כיוון שברגע שפס ההפרדה הלבן הסתיים ראיתי אותו דוהר לכיוון היציאה מבלי לשמור מרחק".
לקראת סוף הראיון ביקש וזנה להדגיש כי שוב בכביש עצמו לא היה עימות. "בירידות נסעתי לאט ואולי הוא חשב שאני עושה לו דברים בכוונה אבל ככה אני נוהג שם כבר שנים".