ועדת בדיקה תחקור את התאונה בדרום
כשבוע לאחר תאונת האוטובוס הקטלנית ליד אילת, שגבתה את חייהם של 24 תיירים רוסים, נענה שר התחבורה ללחצים והחליט על הקמת ועדת חקירה לבדיקת הנסיבות. ל-nrg מעריב נודע כי בכירי משרדו דנים בנוגע להרכב הוועדה, שתבדוק בין השאר גם את נושא התשתיות בכביש

תאונת האוטובוס ליד אילת צילום ארכיון: יהודה בן יתח
מיד לאחר תאונת הדרכים נשמעו קריאות להקמת ועדת חקירה, שתפעל במקביל לחקירת המשטרה. גורמים במשטרה ובמשרד התחבורה הביעו התנגדות להקמת הוועדה, וטענו כי היא עשויה לחבל בחקירת המשטרה, המוגדרת סבוכה.
בימים האחרונים הסירו חלק מן המתנגדים את הווטו להקמת הוועדה ובכך נסללה הדרך להקמתה. ל-nrg מעריב נודע כי בשעות האחרונוות מקיימים שאול מופז ובכירים ממשרדו באשר להרכב הוועדה ולמי שיעמוד בראשה.
בין שתי האפשרויות שעומדות על הפרק היא שהוועדה תורכב מאנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והשנייה היא הבאת מומחים מעול האקדמיה אנשי משטרה ואנשי הרשות, כשבראש הוועדה יעמוד גורם חיצוני.
המנדט של הוועדה יהיה לא רק התנהגותו של הנהג בשעת התאונה, אלא גם נושא התשתיות, הכשרת נהגי האוטובוסים והפיקוח על החברות והנהגים.
"שני הנהגים התחרו מי ייסע ראשון בשיירה"
במשטרה סבורים כי הגורם לתאונה הקשה הוא נהג האוטבוס, אדוארד גלפונד, אשר נהג בחוסר זהירות. ההערכות הן כי מהירות נסיעתו הייתה 80 קמ"ש, מהירות אשר אינה חורגת מן המותר, אך אינה מומלצת לנסיעה בדרך מפותלת זו.
כמו כן, חוקרי אגף התנועה חושדים כי גלפונד ניסה לעקוף את האוטבוס שלפניו תוך כדי משחק בין הנהגים על הכביש. מהחקירה שמנהל ראש אגף התנועה ניצב אבי בן-חמו עולה כי לאחר שיצאו לדרך עקף
נהג האוטובוס של חברת א.א. אילת את האוטובוס של טרבלוקס, וגלפונד, שכעס על כך, ניסה לעקוף אותו בחזרה לאורך כל הנסיעה.
"על פי העדויות שיש בידינו, זו הייתה בריונות כביש מטופשת", אמר בן-חמו. "שני הנהגים התחרו מי ייסע ראשון בשיירה, ועדי הראייה מספרים כי בכל מהלך הנסיעה הנהג שעל פי החשד גרם לתאונה ניסה לעקוף את האוטובוס שלפניו".