ארגוני הנשים החליטו: הפרסומת למי עדן - הסקסיסטית ביותר ב-2008
הארגונים מאיימים בחרם צרכני על החברה בגלל הקמפיין בכיכובה של בר רפאלי. "זאת הפרסומת החמורה ביותר מבחינתנו, עקב ההקבלה בין שם הדוגמנית למוצר דומם, המציגה דימוי נשי כנוע, שמוגבל לדלת אמותיו של המטבח", הסבירה אחת השופטות. מי עדן: "מתנצלים אם פגענו במישהו"

ההכתרה הוכרזה באירוע שנערך הערב (א') בבית ציוני אמריקה בתל אביב, לרגל יום האישה הבינלאומי. האירוע, שאמור לפתוח מסורת שנתית, הוא שיאו של קמפיין שמנהלים הארגונים נגד פרסום פורנוגרפי וסקסיסטי, במסגרתו גם אספו מפיצוציות ברחבי תל אביב מגזינים בתחום וכרטיסים המציעים שירותי סקס.
התואר המפוקפק מזכה את מי עדן ב"אות קלון" מטעם הארגונים, אשר קוראים לציבור שלא לצרוך את מוצרי החברה. הקמפיין, בו מצולמת רפאלי בתנוחות פיתוי על שולחן מטבח, גבר על ארבעה אחרים שהגיעו לשלב הגמר בתחרות. את הקמפיין יצר משרד באומן בר רבינאי.
בפיינליסטים היו גם קמפיין חטיף הבריאות FREE של מקאן אריקסון (בו קוראת דמות אנימציה בעלת מחשוף עמוק "אצלי זה טבעי אז תנשנש חופשי"), קמפיין לקונדומים R3 (מודעת עיתונות המציגה תנוחת סקס אלימה), קמפיין סבון AXE (בו רבבות נשים בביקיני נוהרות אחר גבר שהשתמש במוצר), והקמפיין החדש לתפוזינה של משרד ראובני פרידן.
"הקריטריון העיקרי בדירוג הפרסומות היה ההחפצה של נשים, השימוש בהן כחפץ ושעשוע לקראת הדבר האמיתי", מסבירה רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו ואחת משופטות הפרסומות. "מי עדן היא הפרסומת החמורה ביותר מבחינתנו, עקב ההקבלה בין שם הדוגמנית למוצר דומם, המציגה דימוי נשי כנוע, משרת, מוגבל לדלת אמותיו של המטבח וספציפית לגבולות השיש".
ארנפרוינד-כהן מציינת כי למרות הקריאה להחרים את מוצרי החברה, אות הקלון יוסר ממנה אם תחליט שלא לפרסם עוד את מוצריה "בדרך המבזה נשים ומשפילה אותן". התקווה של ויצ"ו ושאר ארגוני הנשים, היא כי לנוכח המצב הכלכלי הקשה, חברות מסחריות יחששו מכל קיטון באחוזי המכירות.
לשאלה
ממי עדן נמסר: "הפרסומת בה מדובר הינה רק אחת מבין למעלה מעשר פרסומות, שאותן העלתה מי עדן בשנה האחרונה, ואשר חלקן אף זכו בפרסים בינלאומיים. אם הפרסומת פגעה במישהו אנו מתנצלים, זו לא היתה הכוונה. ניקח זאת לתשומת ליבנו להבא".