ארגוני הנשים החליטו: הפרסומת למי עדן - הסקסיסטית ביותר ב-2008

הארגונים מאיימים בחרם צרכני על החברה בגלל הקמפיין בכיכובה של בר רפאלי. "זאת הפרסומת החמורה ביותר מבחינתנו, עקב ההקבלה בין שם הדוגמנית למוצר דומם, המציגה דימוי נשי כנוע, שמוגבל לדלת אמותיו של המטבח", הסבירה אחת השופטות. מי עדן: "מתנצלים אם פגענו במישהו"

חני יודל | 8/3/2009 15:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא מספיק שמשבר המים פגע בפעילות השוטפת של מי עדן, כעת מאיימים ארגוני הנשים בחרם צרכני על החברה: קמפיין מיני בר, בכיכובה של בר רפאלי, הוכתר על ידי ארגוני נשים בראשות ויצ"ו לסקסיסטי ביותר לשנת 2008.
בר רפאלי
בר רפאלי תצלום: קוקו


ההכתרה הוכרזה באירוע שנערך הערב (א') בבית ציוני אמריקה בתל אביב, לרגל יום האישה הבינלאומי. האירוע, שאמור לפתוח מסורת שנתית, הוא שיאו של קמפיין שמנהלים הארגונים נגד פרסום פורנוגרפי וסקסיסטי, במסגרתו גם אספו מפיצוציות ברחבי תל אביב מגזינים בתחום וכרטיסים המציעים שירותי סקס.

התואר המפוקפק מזכה את מי עדן ב"אות קלון" מטעם הארגונים, אשר קוראים לציבור שלא לצרוך את מוצרי החברה. הקמפיין, בו מצולמת רפאלי בתנוחות פיתוי על שולחן מטבח, גבר על ארבעה אחרים שהגיעו לשלב הגמר בתחרות. את הקמפיין יצר משרד באומן בר רבינאי.

בפיינליסטים היו גם קמפיין חטיף הבריאות FREE של מקאן אריקסון (בו קוראת דמות אנימציה בעלת מחשוף עמוק "אצלי זה טבעי אז תנשנש חופשי"), קמפיין לקונדומים R3 (מודעת עיתונות המציגה תנוחת סקס אלימה), קמפיין סבון AXE (בו רבבות נשים בביקיני נוהרות אחר גבר שהשתמש במוצר), והקמפיין החדש לתפוזינה של משרד ראובני פרידן.
כשאין הברקה, מוציאים את הציצי

"הקריטריון העיקרי בדירוג הפרסומות היה ההחפצה של נשים, השימוש בהן כחפץ ושעשוע לקראת הדבר האמיתי", מסבירה רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו ואחת משופטות הפרסומות. "מי עדן היא הפרסומת החמורה ביותר מבחינתנו, עקב ההקבלה בין שם הדוגמנית למוצר דומם, המציגה דימוי נשי כנוע, משרת, מוגבל לדלת אמותיו של המטבח וספציפית לגבולות השיש".

ארנפרוינד-כהן מציינת כי למרות הקריאה להחרים את מוצרי החברה, אות הקלון יוסר ממנה אם תחליט שלא לפרסם עוד את מוצריה "בדרך המבזה נשים ומשפילה אותן". התקווה של ויצ"ו ושאר ארגוני הנשים, היא כי לנוכח המצב הכלכלי הקשה, חברות מסחריות יחששו מכל קיטון באחוזי המכירות.

לשאלה

איך אפשר לשכנע את המפרסמים לסגת מהמחשבה הוותיקה כי סקס מוכר, משיבה ארנפרוינד-כהן כי לא תמיד צריך ללכת למקום מיני ויצרי. "גם המפרסמים יודעים את זה", היא טוענת, "חלקם אמרו לי שלא לציטוט, במסגרת פגישות שקיימתי עמם לצורך הקמפיין, שכאשר אין הברקה או רעיון יצירתי, מוציאים את הציצי ואת התחת החוצה. מבחינתם זה הכי קל, אבל דווקא מפרסם שימתן את הפרסומת יזכה להגיד אמירה חזקה יותר".

ממי עדן נמסר: "הפרסומת בה מדובר הינה רק אחת מבין למעלה מעשר פרסומות, שאותן העלתה מי עדן בשנה האחרונה, ואשר חלקן אף זכו בפרסים בינלאומיים. אם הפרסומת פגעה במישהו אנו מתנצלים, זו לא היתה הכוונה. ניקח זאת לתשומת ליבנו להבא".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

יום האישה הבינלאומי

צילום: עיבוד מחשב: מירית שחם

כמו בכל שנה, מציינים ברחבי העולם ב-8 במרס יום ייחודי לנשים. nrg מציג תמונת מצב חברתית עדכנית לשנת 2009, ביום שכולו מוקדש למין החזק

לכל הכתבות של יום האישה הבינלאומי

עוד ב''יום האישה הבינלאומי''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים