הרכבת הקלה בגוש דן: למה אתם מחכים?
שיקולים בירוקרטים וכלכליים מעכבים את פרויקט הרכבת הקלה, שאמור להקל על תושבי המרכז. כעת מקדמת החברה להגנת הטבע פנייה של נבחרי הציבור בעצומה למשרדי הממשלה: "מספיק עם העיכובים"

הרכבת הקלה בת''א הדמייה: שמוליק אלגרבלי
ב-28 למאי 2007, נחתם הסכם הזיכיון בין המדינה לקבוצת MTS, שבראשות חברת "אפריקה ישראל" של לב לבייב, "סימנס" ו"אגד", להקמת "הקו האדום". העלות הכוללת של הפרויקט נאמדה בכעשרה מיליארד שקלים, והוא היה אמור להסתיים ב-2013. שיקולים בירוקרטיים, בתוספת המשבר הכלכלי שפרץ, מאיימים לסגור את הפרויקט. ובכירים במשרד התחבורה כבר הביעו מורת רוח מהפרויקט והודיעו, כי הם שוקלים להעביר את הכספים שיועדו לצורכי הפרויקט, לאפיקים תחבורתיים אחרים.
במסגרת פרויקט הקו האדום, תוכנן לעבור קו רכבת מדרום בת-ים, דרך תל אביב, רמת גן, בני ברק ועד התחנה המרכזית בפתח תקווה. עבודות התשתית נמשכות
כבר מספר שנים, ובמסגרת הפרויקט הושקעו עד עתה מיליוני שקלים, ואושרו תוכניות בנייה רחבות היקף. בשנה האחרונה מתעכב הפרויקט, בשל מחלוקת לגבי הסדרי המימון שלו, וזאת בנוסף לסעיפים בירוקרטיים שונים, כגון הסדרים עם חברת "בזק", חברת החשמל, משטרת ישראל ועוד.
נבחרי הציבור רבים מעיריות שונות החליטו כי לא עליהם המלאכה לגמור, ולכן יצאו בקריאה לשרי האוצר והתחבורה, וללב לבייב העומד בראש קבוצת MTS, זכיינית הפרויקט, לפתור את חילוקי הדעות ביניהם, ולקדם את הפרויקט.
בעצומה שהפיצו ראשי הערים נטען, כי: "אין סיבה שמחלוקת סביב הסדרי מימון תמנע את מימושו של פרויקט, אשר רבים מסכימים לגבי הכרחיותו מבחינת תחבורה, סביבה כלכלה ואיכות חיים. בפרויקט הושקעו עד עתה מיליוני שקלים ואושרו תוכניות רחבות היקף, שלא ייתכן שיירדו לטמיון".