שר החקלאות מתנגד להקמת נמל תעופה בעמק יזרעאל
שמחון טוען כי לא נערכה בחינה של החלופות, לא נשקלו קולות התושבים ולא הוצגו הנתונים הסביבתיים. "נמל תעופה יהרוס את הצביון של העמק", אמר השר
◄ עמק עם עתיד טרמינלי
◄ שדה במקום שדה: נחיתת אונס בעמק יזרעאל
◄ שר התשתיות מתנגד להקמת נמל תעופה במגידו

המנחת במגידו. בקרוב נתב"ג 2? יגאל לוי
בנייר עמדה שפרסם משרד החקלאות בנושא תקף המשרד את השיקולים שהנחו את ועדת בודינגר - הועדה אשר המליצה על הקמת נמל תעופה בינלאומי במגידו- ואשר את המלצותיה אישרה הממשלה. הוועדה החליטה לפסול הקמת שדה התעופה בנבטים כשדה משלים לנתב"ג בשל ריחוקו ממרכז הארץ והעדר תשתית תחבורתית מתאימה למרכז הארץ. "דווקא השיקולים שהיו מעודדים פיתוח פריפריאלי נחוץ ונכון - עמדו בפני הועדה כנגד חלופת נבטים", טוען שמחון.
בהתייחסותו לחלופה בעמק יזרעאל טען השר, כי מעיון בדוח ועדת בודינגר לא נראה כי נעשתה בו בחינה מעמיקה של החלופות האפשריות. "לא נשמעו ולא נשקלו עמדות התושבים, לא הוצגו נתונים סביבתיים ולא נעשתה בחינה יסודית של הצורך בהקמת שדה תעופה במיקום זה".
כמו כן טוענים במשרד החקלאות, כי נמל תעופה כה מרכזי, עתיד להוות עוגן לפיתוח אזורי עורף למתן שירותים ולפיתוח אורבאני מסיבי. ואולם דווקא זה יגרם לאיבוד מוחלט של ציביונו של העמק כאזור
חקלאי פתוח ורצוף. החלופה הראויה להקמת השדה לדעת הזר היא בנגב: בנבטים או בציקלג.
במקביל במטה המאבק מתכננים להמשיך להאבק נגד התכנית - עד שתתקבל הצהרה בכתב מראש הממשלה או משר התחבורה על ביטולה. במטה עדיין מצפים לשמוע את קולו של גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כנגד ההחלטה. "כפי שארדן יצא באומץ נגד החלטת הממשלה להקמת תחנת הכח הפחמית, כך עליו לצאת נגד ההחלטה להפוך עמק של חלום לעמק של בטון", אמרו היום.