חיפה: פארק בין פסי הרכבת לכביש הראשי
אדריכל הנוף גיל הר-גיל זכה ב"פרס קרוון לאדריכלות נוף" הודות להצלחתו בתכנון פארק הכט בחיפה. הפארק הוקם באחד האזורים המוזנחים ביותר של העיר שהפך לריאה ירוקה בלב הפיח

"הגדולה של הפרויקט הזה", אומר הר- גיל, "היא שהפארק נבנה באזור שהיה מוזנח וכלוא בין פסי רכבת לכביש ראשי וליד שכונות שסובלות מתדמית כלכלית וחברתית שלילית. השטח הזה לא תרם לחזות הכניסה לעיר ולא לשכונות. כעת הוא הפך לפארק מאוד פעיל ובאים אליו לא רק תושבי הסביבה, אלא כל תושבי העיר".
הפרס היוקרתי, הקרוי על שם אברהם קרוון, מוענק

פארק הכט ממוקם בין כביש הכניסה לחיפה מכיוון דרום למסילת הרכבת, במרחק של כ-50 מטר מחוף הים וצפונית למסעדת "מקסים." המיקום הבעייתי הזה גרם לכך שהאזור הפך במשך השנים לשטח לא שימושי, הכלוא בין תשתיות. כשבמשרד אדריכלי הנוף "גרינשטיין/הר-גיל" התבקשו לפני עשור לשמש יועצי נוף לכביש שתוכנן לאורך חוף שקמונה, התעוררה ההזדמנות לשיקום.
בתהליך התכנון המחודש של האזור הצליחו אדריכלי הנוף, בשיתוף נציגי עיריית חיפה, לבטל את הדרך לאורך החוף ולהסבה לשביל אופניים וכן לייעד את השטח הכלוא בין המסילה לכביש לפארק עירוני, שישמש כמבואה "ירוקה" לגן הלאומי שקמונה שעל חוף הים ולשמורת הטבע הימית. המטרה הייתה להפוך את החוף לנגיש לתושבי השכונות הסמוכות, לתושבי העיר ולמבקרים, תוך שמירה על ערכי הטבע, הארכיאולוגיה והנוף הייחודיים לאזור ושיקום ושחזור צמחיית החוף. חוף שקמונה אף הוכר כשמורת טבע וגן לאומי.

"יש באזור פוטנציאל רב לשינוי נדל"ני", מסביר הר-גיל, "אבל אין ספק שזה צריך להיות מאמץ משולב; קיימים מאמצים של העירייה להרחיב את הפארק צפונה, ובנוסף יש תכנון לערוך שיקום של החוף שנמצא ממערב לפארק. לעירייה יש רעיון ליצור חיבור נוח בין השכונות לים, ואני משוכנע שכאשר יימצא הפתרון הנכון, ערך הנדל"ן בשכונות אלו יעלה. תל אביב עברה שינוי דומה בעברה: רחוב הירקון, שהיה שכונת צריפים, נהיה רחוב שרוצים לגור בו. גם בחיפה זה יקרה".
בניית הפארק הסתיימה ב-,2008 בתקציב של כ-14 מיליון שקל. החלק של הפארק שבוצע משתרע על שטח של כ-75 דונם (אורכו 1.2 ק"מ ורוחבו כ-70 מטר ) והצלחתו, כפי שאומרים במשרד האדריכלים, "מבוטאת בשימוש היומיומי שלו - כמות האנשים הפוקדים כבר עתה את הפארק בהמוניהם, בכל עונות השנה ושעות היממה, במיוחד בשבתות ובחגים, היא ההוכחה להצלחתו".