סקר: כשליש מהנהגים ב-443 יפסיקו לנסוע בו
כאלף משפחות המתגוררות ליד הכביש עתרו לבג"ץ נגד פתיחתו לפלסטינים והציגו תוצאות סקר מפתיעות. "לא רוצים להיפגע עוד פעם"
- גבעת זאב לבג"ץ: שנו מיקום מחסום ב-443
- בג"ץ הורה להתיר לפלסטינים לנסוע ב-443
- חשש במערכת הביטחון מהיום שאחרי 443

על פי תוצאות הסקר, כרבע מהנהגים המשתמשים בכביש מתכוונים להפסיק את השימוש בכביש באופן מוחלט בשעות הלילה וכ-15 אחוז מהנהגים יצמצמו את השימוש בכביש "למינימום ההכרחי".
בסקר, שנערך על ידי מכון המחקר שריד, השתתפו כ-500 נהגים המשתמשים בכביש באופן קבוע, בתדירות של בין פעם אחת ל-16 פעמים בחודש. מאחר שבמהלך יממה נוסעים בכביש כ-40 אלף נהגים, גודל הקבוצה שנדגמה נחשב למדד אמין ביותר.
בעתירתם טוענים התושבים כי מלבד הסיכון הביטחוני החמור שיעמוד בפניהם, מדובר גם בסיכון בטיחותי כבד לנוסעים בכביש מספר 1. לדבריהם, על פי נתוני הסקר, מדי יום כעשרת אלפים כלי רכב יפסיקו לנסוע בכביש 443 ויעברו לכביש מספר, 1 דבר שיגביר את העומס, את זיהום האוויר ואת תאונות הדרכים בכביש הראשי לבירה.
שמואל לנדאו, תושב גבעת זאב ואחד ממנהיגי המאבק, איבד את בנו רונן בפיגוע ירי בשנת 2001 בכביש 443. בשיחה עם nrg מעריב הסביר לנדאו כי "אנחנו לא רוצים להיפגע עוד פעם. אנחנו לא רוצים שאף אחד ייהרג בכביש הזה וחשוב לנו שכמה שפחות רוצחים ינועו עליו. לצערנו הרב נוכחנו לדעת שבכל פעם שפותחים להם את הכביש, הם משתמשים בו לרציחות".
ההחלטה לסגור את הכביש לתנועת פלסטינים התקבלה לאחר שורה של פיגועים קטלניים שהתרחשו בו בחודשים הראשונים של אינתיפאדת אל-אקצא. בתחילה, הורה אלוף פיקוד המרכז להגביר את הנוכחות
בחודש דצמבר אשתקד הורה בית המשפט העליון למדינה כי עליה למצוא פתרון לתנועת פלסטינים שמבקשים לנוע על הכביש בתוך חמישה חודשים במהלכם הוטל על המדינה להכין תוכנית שתסיר את מגבלת התנועה ומאידך תאפשר ביטחון לנוסעים הישראלים.