הטיסה האחרונה: יעקב טרנר נפרד מהכנפיים
אחרי עשרות שנים באוויר, נפרד תא"ל במיל טרנר ממטוסי חיה"א, אך גם עכשיו הוא לא מוותר. "כשיהיה לי עצוב, אטוס במטוסשל בני"
משעות הבוקר הסתובב טרנר במוזיאון חיל האוויר בחצרים, שאותו הקים, ואשר הפך בעשרות השנים שחלפו למפעל חייו. סביבו רצו צלמים ועיתונאים כדי להנציח את היום האחרון של טרנר בתא הטייס.
"במהלך הטיסה האחרונה ניסיתי לחשוב על כך, אבל הבנתי שאלה החיים, וחיל האוויר נהג עמי ברוחב לב כאשר אפשר לי לטוס 20 שנה יותר מאחרים", אמר טרנר על ההתרגשות סביבו. "לנגד עיניי היו הפקידות שלי, דומעות, ואז הבנתי שמסביבי מתרגשים יותר מאשר אני בעצמי".
רבים שאלו את טרנר אם הוא סיים את הפרק האווירי שלו, וראש עיריית באר שבע לשעבר נתן תשובה מפתיעה: "בחיל האוויר כבר אסור לי לטוס, אבל אמשיך לטוס בטיסות אזרחיות, ולכן הסרבל נשאר אצלי. הבן שלי רכש עם חבריו מטוס קל מסוג 'אולטרה לייט' מתקדם, ואם יהיה לי עצוב, אוכל לטוס בו".

יעקב טרנר לקראת הטיסה האחרונה
צילום: יהודה לחיאני
"הטיסה סיימה תקופה של תרומה לחיל"
לאחר טקס הסיום נשאל טרנר אם שמע את מחיאות הכפיים לכבודו, והשיב: "מהאוויר לא שמעתי את מחיאות הכפיים, אבל אשתי, שלושת ילדיי ושישה מבין שבעת הנכדים שמעו את מחיאות הכפיים והתרגשו במקומי".
טרנר לא התרגש כאשר שאלו אותו על הדחתו בעבר מקורס טיס והשיב בחיוך: "הודחתי מקורס מספר 17 בגלל כישלון בפיזיקה. מפקד בית הספר אמר שהודחתי שלא בצדק, וחזרתי לקורס מספר
22, שאותו סיימתי בהישגים טובים".
תת אלוף במיל' רן פקר הגיע לאירוע וסיפר שטרנר הפך לאגדה: "הוא היה אצלי טייס במיראז'ים, וכאשר הייתי מפקד בית הספר לטיסה הוא היה סגני. התרומה שלו לחיל האוויר החלה בתחום ההדרכה כי מדובר באדם שחי ואוהב את החניכים שלו, ויש לו סבלנות להיות מדריך. הטיסה שלו היום הייתה פרידה מעשרות שנים, וסיימה תקופה של תרומה לחיל".