תאגיד המיחזור ישקיע 20 מיליון שקל בשנה

עד סוף השנה יוצבו עוד 2,500 מתקני מיחזור. מסקר מיוחד עולה כי הציבור אוהב למחזר. 50% מהנשאלים נוהג להשליך בקבוקים למיחזור

nrg מעריב | 12/10/2010 12:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הציבור אוהב למחזר: 50% נוהגים לזרוק את הבקבוקים למתקני המיחזור. כך עולה מסקר מיוחד שנערך עבור תאגיד המיחזור אל"ה. 38% ציינו שמיחזור בקבוקים היא התרומה האישית שלהם לטובת הסביבה.

על מלאכת המיחזור אמון אב המשפחה
על מלאכת המיחזור אמון אב המשפחה צילום: פלאש 90
מהסקר, שנערך באמצעות מכון גיאוקטוגרפיה, עולה ש- 43% מהציבור תמיד זורקים את הבקבוקים למתקן המיחזור ושבעה אחוזים זורקים את רוב הבקבוקים. רק 38% מהנשאלים ציינו כי הם לא זורקים אותם למתקן המחזור. ברוב המשפחות (38%) על מלאכת המיחזור אמון אב המשפחה.

כשנשאלו הנבדקים מה יתרום לשינוי בהרגלי המחזור של הציבור, ענו 87% כי יש להגביר את המודעות ו- 67% ציינו כי הם מאמינים שזריקת פסולת לפחי מחזור צריכה להיעשות על ידי האזרחים ולא בדיעבד על ידי המדינה.

"400 אלף בקבוקי שתייה מובאים כיום למחזוריות מדי יום, סימן לכך שהציבור הישראלי מכיר בחשיבות המחזור ומבחינתנו זוהי התרומה מספר אחת לשמירה על הסביבה", אמרה נחמה רונן יו"ר תאגיד המיחזור. 


4,00 מתקנים בשנה

קמפיין תאגיד המיחזור
קמפיין תאגיד המיחזור
קמפיין תאגיד המיחזור

בתאגיד משלימים בימים אלה תוכנית אסטרטגית שתלווה את פעילותו במשך שלוש השנים הקרובות, במטרה להגיע ליעד איסוף של 50% מהיקף מיכלי המשקה של 1.5 ליטר עד 2014 כפי שחוייב על פי חוק הפיקדון החדש. בשנה הקרובה צפוי התאגיד להשקיע 20 מיליון שקל בייצור והצבה של תשתית למחזור ברחבי הארץ, וכחמישה מיליון שקל נוספים בהעלאת מודעות הציבור לנושא המחזור הוולונטרי. על פי תוכניות התאגיד עד סוף  2010 יוצבו 2,500 מתקנים ובכל שנה שאחרי כ- 4,000 מתקנים נוספים.

לפיכך יעלה בשבוע הבא בקמפיין חדש: "זה טבעי שתמחזר". הקמפיין מבוסס על התובנה שישראלים רבים מודעים לחשיבות המחזור, אבל אינם מודעים לתוצרים
ולמוצרים הרבים שנולדים כתוצאה מהפעולה הפשוטה של השלכת הבקבוקים למחזוריות.  בסרטון האנימציה שאפשר לראות כאן מוצגים שני בקבוקים שנוסעים על מסוע במפעל המיחזור ומדברים ביניהם על מה יקרה "בעולם הבא", כיצד הם יהפכו לכסא, עט ומוצרים נוספים המיוצרים מפלסטיק ממוחזר.
  
בתוך כך, בניסיון להגדיל את פוטנציאל המיחזור בישראל, מיישם בימים פיילוט באתר מטמנת שרונים, שמטרתו הוצאת מיכלי פיקדון המושלכים לאשפה לשם הבאתם למיחזור. "זהו נדבך נוסף בפעילות המתבצעת להגדלת היקף המחזור בישראל - חלק ניכר ממיכלי הפיקדון מושלכים עדיין לאשפה ולכן אין לנו ברירה אלא לפעול גם במטמנות", אמר קובי דר מנכ"ל התאגיד.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים