בשבוע: שבעה רוכבי אופנוע נהרגו על הכביש
רוכבי האופנועים נמצאים בסיכון תמידי על הכביש, מתחילת השנה נהרגו עשרה רוכבים, שבעה מתוכם בשבוע האחרון. בשנת 2010 נהרגו 45 רוכבים. ובין השנים 2000 ל-2009 מהרגו לא פחות מ-380 רוכבי אופנוע בישראל. "על כל כל רוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אולם על המדינה מוטלת האחריות לספק לרוכבים כלים לנהיגה בטוחה"
- הכהן של עולם האופנועים נהרג בתאונה

זירת תאונת האופנוע במורשה. אתמול. צילום: משה וייצמן סוכנות הידיעות חדשות 24
"העלייה החדה במספר רוכבי האופנוע ב-2010 שנהרגו מייצגת 45 רוכבים שהיה ניתן להציל, לפחות את חלקם", אומר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "רוכבי האופנוע מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון גבוה וזאת מסיבות רבות ומגוונות: ההגנה המועטה יחסית שמספקים בכלים הללו לרוכבים, ההכשרה הלא מספקת, התנהגות הנהגים והרוכבים עצמם".
בכל קילומטר וחצי סכנה
לדבריו, "לא מדובר בבעיות ייחודיות בישראל או בבעיות שלא ניתן לפתור. מה שחסר בשרשרת הינה חוליית יישום: "על כל כל רוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אולם על המדינה מוטלת האחריות לספק לרוכבים כלים לנהיגה בטוחה ותנאים אשר יגנו עליהם".
עוד עולה מהדוח של עמותת
אור ירוק כי ישראל ממוקמת רביעית מבין 24 המדינות שנבדקו באחוז הרוכבים מכלל ההרוגים בתאונות. בכל קילומטר וחצי נתקל רוכב האופנוע בסיכון.
על פי הדוח אחת הבעיות הגדולה של ישראל, בנושא רוכבי האופנועים, היא סוגיית הקסדות התקניות לשימוש, שאינה ברורה מספיק.







נא להמתין לטעינת התגובות






