חשש במבשרת: מטרדי רעש מעבודות הרכבת
במשך 4 שנים צפויים התושבים לסבול ממטרדים. לטענתם, אפשר לבחור בשיטה ידידותית יותר לסביבה. צפו בהדמיית הרעש הצפוי
המנהרה הצפויה להיחפר בסמוך לבתי התושבים תהיה המנהרה הארוכה בישראל – למעלה מ-11 קילומטר. שיטת העבודה של 25% ממנה היא, לטענת התושבים, מיושנת וכוללת קידוח בסלע, החדרת חומרי נפץ, פיצוצם וסילוק פסולת הכרייה. העבודות צפויות להימשך כ-24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע לאורך ארבע שנים. התושבים הביעו חשש מפגיעה מתמשכת בסביבה ובאיכות חייהם. ועד הפעולה יחד עם ראש המועצה הגישו עתירה לבג"ץ, אך זו נדחתה בטענה שלא נפלו פגמים מנהליים בהחלטת הרשויות.
"דווקא בקטע האחרון של המנהרה הסמוך לבתי תושבי מבשרת, מתכוונת הרכבת לבצע חפירה באמצעים פרימיטיביים תוך שימוש במאות טונות של חומרי נפץ אשר יובלו במשאיות על צירים בסמוך לבתי התושבים", כתב ראש המועצה. יחד עם זאת, התושבים מדגישים שהם אינם נגד הרכבת, אלא מבקש להתחשב באורחות חייהם.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: מוסדות התכנון שקלו את הנושא וקיבלו החלטה לאפשר כרייה משני הכיוונים. יחד עם זאת, יערך ניטור של העבודות כדי למנוע חריגות מהתקנות למניעת מפגעים. בנוסף, המשרד
להגנת הסביבה בוחן את כלל הנושאים שהעלה ראש המועצה המקומית מבשרת ציון במכתבו למנכ"לית המשרד, ויגבש את המלצתו בסוגיית העבודות בשעות הלילה ובסופי שבוע".
לא התקבלה תגובת משרד התחבורה
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
