בענף התעופה מודאגים מהמשבר: "נמליץ לא לטוס דרך טורקיה"

משרדי הנסיעות בישראל קיבלו בשעות האחרונות עשרות שיחות טלפון של נוסעים שביקשו להחליף את הכרטיסים שהיו ברשותם לטיסות בחברת "טורקיש איירליינס" בעקבות העיכוב לחקירה של עשרות ישראלים הבוקר באיסטנבול. "עד היום לא היה חשש, אבל לאור המקרה אנחנו לא ניקח אחריות", אמרו גורמים בענף התעופה

רוית נאור | 5/9/2011 13:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מספר שעות לאחר שנודע על עשרות ישראלים שהושפלו הבוקר (ב') בנמל התעופה באיסטנבול, ולמשרדי הנסיעות בישראל הגיעו עשרות שיחות מנוסעים שביקשו להחליף את כרטיס הטיסה מחברת טורקיש איירלינס לחברות אחרות. "גם אנחנו יזמנו ופנינו לנוסעים שאמורים לצאת היום ומחר, והצענו להם לטוס עם חברות אחרות", הסביר מארק פלדמן, בעל סוכנות הנסיעות ציון טורס הירושלמית.

מטוס של חברת טורקיש איירליינס -
מטוס של חברת טורקיש איירליינס - "לא רוצה להיות אחראי על 'אקספרס של חצות 2'". צילום ארכיון: אי-פי-אי
לדבריו, "העסק מאוד רציני ואני לא רוצה להיות אחראי על 'אקספרס של חצות 2'. פניתי לחברה הטורקית ואמרתי שאני מבטל את הכרטיסים, אז הם טענו שבמקרה הזה נשלם דמי ביטול מאוד גבוהים והם לא אפשרו לישראלים לבטל את הכרטיסים אצלם.

"אמרתי להם שאני פשוט לא מקבל את זה. אז נוסעים ישלמו אומנם עוד 150 דולר אבל הם יטוסו בבטחה עם חברות אחרות, עד שיתברר המצב והטורקים יוכלו להבטיח לנו שלא יעונה כל רע לנוסעים שלנו".

טורקיש איירלינס הפכה בשנים האחרונות לאחת החברות המובילות בישראל בטיסות המשך. החברה הטורקית, שהורידה מחירים בצורה משמעותית, החלה להלחם על תרמילו של התייר הישראלי, בדרכו למזרח הרחוק, לארה"ב ואפילו לדרום אפריקה.

הנפגעות העיקריות היו חברת לופטהנזה, אוסטריין איירליאנס ורויאל ג'ורדניאן, שגם הן נהנו מנתח נכבד של ישראלים, שטסו עימן בעיקר לצורך טיסות המשך. אלא שהרעת היחסים בין ישראל לטורקיה, שהגיעה לשיא חדש לפנות בוקר, עם עצירתם של נוסעים ישראלים לחקירה במשטרת הגבולות באיסטנבול, כבר נותנת את אותותיה בשטח.
"עד היום לא היה חשש"

לדברי גורמים בענף התעופה רוב הנוסעים בחברה הטורקית אלו הם אנשי עסקים או תרמילאים היוצאים בטיסות המשך וזו הסיבה שטורקיש איירלינס מוציאה מדי יום שלוש טיסות בקו שבין ישראל לאיסטנבול. "הם זולים בכ-20 אחוז משאר החברות והמחיר מתברר קובע", מסביר פלדמן.

פלדמן הוסיף: "השירות והביטחון של חברת התעופה עצמה הוא מעולה ועד היום לא היה חשש. אולם לאור המקרה, אנחנו לא ניקח יותר אחריות ונמליץ ללקוחות

לטוס דרך ארצות אחרות עד שיתברר מה המצב בין ישראל לטורקיה. אני לא מתכוון למכור יותר את טורקיש איירליינס. כשפניתי אליהם הם טענו שלא קרה שום דבר ובסך הכל הנוסעים מטיסת הבוקר פספסו את טיסות ההמשך שלהם אז הם ארגנו להם טיסות המשך אחרות. מבחינתם זה שום דבר".

בציון טורס כבר המירו הבוקר כמה עשרות כרטיסי טיסה של נוסעים שהיו אמורים לצאת היום ומחר לקונקשינים באמצעות רויאל ג'ורדניאן ולופטהנזה.

הטורקים טענו: מדובר בהליך שגרתי

יו"ר איחוד סוכני הנסיעות יוסי פתאל טוען כי קרוב ל-70 אחוז מהטסים לאיסטנבול אלו הם ישראלים בטיסות המשך. השאר הם בעיקר ישראלים מהמגזר הערבי. מבין 40 הישראלים שנעצרו הבוקר לתשאול וחקירה באיסטנבול הייתה גם קבוצה של 22 ערביים ישראלים שנעצרו ותושאלו ביחד עם כל שאר הישראלים.

"כשבדקנו את המקרה מול הטורקים הם טענו שמדובר בסך הכל בהליך שגרתי ולמרות הדיווחים של הנוסעים הישראלים, הם לא הוציאו כל התראות מיוחדות. בנושא של דמי ביטול, חברת התעופה הטורקית צודקת כי כל הכרטיסים נקנו כשהמצב בין שתי המדינות ידוע ומוכר והחוק עומד לצידן".

י', אחד הנוסעים שאמורים להמריא בעוד כשעתיים בטיסה של טורקיש איירלינס לאיסטנבול, יצא לשדה התעופה בן גוריון, כשבאמתחתו כרטיס טיסה נוסף עם לופטהנזה. "אני טס למומבאי ואיסטנבול הייתה רק עצירת ביניים מבחינתי. לא חששתי לטוס עימם כי אני טס לרגל עסקיי בכל העולם. אחרי מה שקרה הבוקר סידרו לי כרטיס נוסף בחברת תעופה אחרת. אני מתכוון להגיע לשדה התעופה ולראות מה קורה בדלפק של טורקיש איירלינס ורק אז אחליט עם איזו חברת תעופה לטוס".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/pulitic_news/ -->