גם H&M הודיעה: נפסיק לזהם עד לשנת 2020

הישג גדול נוסף לגרינפיס. חברת H&M מצטרפת לנייק, פומה ואדידס והחליטה שתפסיק לפלוט חומרים מסוכנים במהלך שרשרת הייצור. גרינפיס: נוודא שיממשו את ההבטחות

nrg מעריב | 20/9/2011 16:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
H&M מצטרפת לפומה, אדידס ונייק ותפסיק לזהם את מקורות המים בסין עד לשנת 2020. עוד לפני תחילת העשור הבא החברה תפרסם מידע על חומרים כימיים הנפלטים ממפעליהם של ספקי החברה. מדובר בהישג גדול נוסף של ארגון גרינפיס העולמי, שקמפיין אגרסיבי שלו הביא את אנשי החברה השוודית לשולחן המשא ומתן. סבב המידע הראשון אמור להתפרסם בינואר 2013 ויכלול את הספקים המרכזיים של H&M בסין ובמדינות אחרות. להודעה המלאה של H&M.

אייץ' אנד אם. המוניטין של החברה בנושא האחריות הסביבתית על כף המאזניים
<br/>
אייץ' אנד אם. המוניטין של החברה בנושא האחריות הסביבתית על כף המאזניים
 צילום: אי-פיי-איי
כזכור, לטענת גרינפיס, חברת H&M היא חברת הביגוד הגדולה ביותר הנזכרת בדוחות ב"כביסה מלוכלכת" שפורסמו לאחרונה. על פי הדוחות, לחברת H&M ישנו קשר למפעלים המזהמים את מי הנהרות בסין במגוון של חומרים מסוכנים. כמו כן, על פי בדיקת גרינפיס בבגדים מתוצרת החברה, כולל בבגדי ילדים, נמצאו חומרים מזהמים ורעילים.

בגרינפיס דרשו מ- H&M לפעול בנושא כבר בעונה הנוכחית. "הגיע הזמן שגם חברת H&M תכריז בפומבי על השתתפותה, כמותג מוביל בעולם האופנה, במאמץ לנקות את מקורות המים מרעלים, ותתחייב בפני לקוחותיה, עובדיה והקהילות שהיא נעזרת במשאביהן לתמוך בעתיד נטול רעלים", אמרו בגרינפיס לפני סיום המגעים בין שני הצדדים.
שמונה מיליון תומכים

בגרינפיס לא הסתפקו בהצהרות. במהלך השבוע האחרון תלו פעילי הארגון כרזות על חלונות הראווה של  H&M במקומות רבים בעולם. על השלטים נכתב "נקו את העתיד שלנו!' ו- "נקו את המים שלנו!". פעילי סביבה מכל העולם קראו אף הם לחברה באמצעות טוויטר ופייסבוק להתחייב לניקוי רעלים.

"חברת H&M מרבה להשתמש בטוויטר כדי להפיץ חדשות על המותג ולהגיב על הערות של לקוחות", אומרים בגרינפיס. "לכן השקנו עצומת טוויטר, שהופצה במהירות בכל העולם והגיעה אל יותר מ-635 אלף בני אדם שעוקבים אחר כ-1,200 האנשים שצייצו בחזרה וחתמו על העצומה". במקביל, כשמונה מיליון איש לחצו על כפתור ה"לייק" לקמפיין הרעלים

בפייסבוק. במהלך סוף השבוע האחרון, כשהמשא ומתן בין הצדדים עלה הילוך, הבינו בגרינפיס כי הצליחו. "הבנו שהמוניטין שלה כחברה מובילה בנושא האחריות הסביבתית מונחים על כף המאזניים".

זהו השבוע העשירי של קמפיין ניקוי הרעלים של גרינפיס. כזכור, אדידס, נייק ופומה כבר התחייבו לחסל את פליטת החומרים המסוכנים עד שנת 2020. לדברי גרינפיס, כל ארבעת המותגים שוקדים על תוכניות פעולה לניקוי רעלים כדי להסביר כיצד יישמו בפועל את ההתחייבות הזאת כדי לחולל שינוי משמעותי בתעשיית הביגוד וההלבשה. "הפעילים שלנו ימשיכו לפעול עם החברות הללו כדי להבטיח שיקיימו את הבטחותיהם", ציינו בארגון.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''סביבה''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים