קציר מלח: הפער בין כיל לאוצר - 1.5 מיליארד ש'
תכנון קציר המלח בדרום ים המלח יחל היום. בינתיים המשא ומתן בין המדינה למפעלי ים המלח ממשיך. בחברה הממשלתית שהוקמה לבדיקת הנושא טוענים כי המפעלים ירוויחו 2.5 מיליארד שקל מהפרויקט. מפעלי ים המלח: מדובר רק במאות מיליונים

מפעלי ים המלח. ויכוח גם על העלות עצמה דודו גרינשפן
סכום זה, אליו התייחס לאחרונה גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, מורכב הן מהעובדה כי קציר מלח יפטור את המפעלים מהקמת סוללות המפרידות בין האגן הדרומי ובין בתי המלון סביבו והן מחישובים שנערכו בחל"י באשר לתועלות שיניב הפרויקט למערך הייצור של המפעלים.
שומרים על האינטרס הציבורי
במפעלי ים המלח דוחים את החישובים וטוענים כי התועלת הכלכלית שיניב להם הפרויקט עומדת על מאות מיליוני שקל בלבד. סכום הרווח מן הפרויקט הוא מהותי, מכיוון שהוא מהווה טיעון מרכזי של המדינה בבואה לדרוש היקפי מימון גבוהים מהמפעלים.
בתוך כך סוגיית התועלות אינה התחשיב היחידי שעליו חלוקים נציגי המדינה ונציגי המפעלים. מחלוקת נוספת היא סביב שאלת העלות של הפרויקט. התחשיב שבוצע בחל"י
קובע כי פרויקט קציר המלח יעלה בין 7-5 מיליארד שקל עד שנת 2035. במפעלים, שם מחשבים את הקציר עד תום תקופת הזכיון שלהם בשנת 2030, טוענים כי הפרויקט יעלה כ-3.8 מיליארד שקל בלבד.
מנכ"ל חל"י שימי דניאל אמר: "עד כה שמענו רק אמירות על תחשיבי המפעלים. הגוף היחידי שהציג נייר מקצועי ומנומק זו חל"י. אנחנו שומרים על האינטרס הציבורי ולא נאפשר מצב שבו הציבור יממן פעולות שלא לצורך".