ערנות פקח הטיסה מנעה תאונה בנתב"ג
מטוס של חברת תעופה רוסית קיבל אישור להמריא על אותו המסלול שבו נחת מטוס של חברת ישראייר. הפקח הבחין בכך ומנע התנגשות באוויר
האירוע התרחש בשעה תשע וחצי בבוקר, לאחר שהמטוס הרוסי קיבל הנחיה ממגדל הפיקוח לבצע תהליך נחיתה של "ראייה באמצעות GPS" למסלול 26. על פי ההנחיות, המטוס מגיע ממערב, טס בגובה 3,000 רגל ובשלב מסוים מתחיל בהנמכה לקראת נחיתה.
באמצע התהליך, הבחין פקח הטיסה בקרבה מסוכנת בין המטוס הרוסי למטוס של ישראייר שקיבל אישור המראה על אותו המסלול. המטוס של ישראייר קיבל הנחיות המראה על פי "תלמי 2E", טיפס בכיוון 260 לגובה 600 רגל ושם היה אמור להתחיל בפניה ימנית תוך כדי טיפוס בגובה, לכיוון מזרח.
כדי למנוע קירבה מסוכנת בין שני המטוסים שהיו בגישה ישירה אחד מול השני, הורה פקח הטיסה למטוס ארוסוויט להפסיק את ההנמכה בגישה לנחיתה ו"ללכת סביב", משמע לטפס בגובה. במהלך הטיפוס של המטוס הרוסי, התקרבו המטוסים מתחת לתקן המותר ועל פי העדויות המרחק ביניהם היה פחות ממיל אחד.
המטוסים הממריאים והנוחתים במסלול אחד
על פי הוראות הבטיחות, בשטח שדה התעופה חייבת להישמר הפרדה בטיחותית בין מטוסים במרחק של פחות משלושה מיל (כחמישה ק"מ) ובהפרש גבהים של 1,000 רגל (כ-330 מטרים) בין מטוס למטוס.
בעקבות מבצע לשדרוג המסלולים בנתב"ג, נסגר לשימוש מסלול 12 שעליו התבצעו רוב גישות הנחיתה בעבר. בשגרה מרבית ההמראות היו מבוצעות על מסלול 26, כך שבכל מקרה הייתה הפרדה בין המטוסים הממריאים לאלו שנוחתים.
בעקבות השיפוצים וסגירתו של מסלול 12, נאלצים המטוסים הממריאים והנוחתים להשתמש במסלול אחד, מה שמגביר את הקרבה והסכנה לאירועי בטיחות דוגמת זה שקרה הבוקר.
מרשות שדות התעופה נמסר כי האירוע נמצא כרגע בחקירה במשרדו של החוקר הראשי מטעם משרד התחבורה. מחר אמורה הוועדה לביקורת המדינה לדון בכנסת בנושא בטיחות התעופה האזרחית, בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה בעניין.