19 בני אדם נהרגו בצמתים במחצית הראשונה של 2011
מדי שנה נהרגים בממוצע כ-50 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, על פי נתונים של שמונה וחצי השנים האחרונות. 4,350 בני אדם נפגעו בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2011, בצמתים העירוניים, 19 נהרגו ו-118 נפצעו קשה. "צומת היא מקום מפגש של תנועה המגיעה מכיוונים שונים, בו נדרש הנהג לגלות ערנות גבוהה ולמלא משימות מורכבות יותר מאשר בקטעי דרך אחרים"
צומת הינה הצטלבות, שבה סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. זו גם התאונה השכיחה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.
בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב ובהם: גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. ולכן נוצרים תרחישים רבים של קונפליקט בין כלי רכב והולכי
רגל. תאונות אלו, לרוב, קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.
קיים הבדל גדול בין צומת מרומזר לצומת שאינו מרומזר מבחינת התנהגות הנהג. מיקום הרכב ומהירות הנסיעה בעת סיום המופע הירוק בצומת מרומזר משפיעים על סוג ההחלטה שהנהג מקבל.
הפתרונות להפחתת תאונות דרכים בצמתים הם: מעגלי תנועה-המאפשרים זרימה של התנועה מחד אולם גורמים להאטת מהירות התנועה, מאידך. רמזור- המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. הארת הצומת- מאפשרת ראות טובה יותר של הנהגים את כל משתמשי הדרך בצומת דוגמת הנהגים האחרים, רוכבי אופניים או הולכי הרגל. שילוט בולט המתריע כי הנהג מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.