"המלצות טרכטנברג עלולות לפגוע בסביבה"
המשרד להגנת הסביבה מתנגד לשני סעיפים מדוח טרכטנברג שיובאו לאישור הממשלה. לטענת המשרד, הסביבה עלולה להיפגע מההצעה לפיתוח הנמלים והגדלת התחרות בין חברות הדלק
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

במשרד טוענים כי מדיניות כזו, במידה ותקודם על פי ההמלצות של הצעת המחליטים, היא "לא סבירה באופן קיצוני" ועשויה להביא לפגיעה במקורות המים, שטחים פתוחים ובריאות הציבור.
על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, תחנות הדלק בישראל אחראיות למאות זיהומי אקוויפר, כתוצאה מחלחול של דלקים אל הקרקע ומשם למי התהום. בשנים האחרונות מבצע המשרד פעולות רבות על מנת לעדכן את האופן שבו מתנהלות התחנות.
סעיף נוסף שזוכה להתנגדות נחרצת מצד המשרד להגנת הסביבה עוסק בפיתוח נמלי הים. במשרד מותחים ביקורת על האופן שבו גובשה ההצעה וטוענים כי היא איננה מאוזנת ומעניקה העדפה ברורה לשיקולים כלכליים על פי שיקולים סביבתיים. בין השאר טוענים במשרד כי ההצעה במתכונתה הנוכחית תפגע בייעוץ הסביבתי למוסדות התכנון.
"פיתוח נמל ימי הינו מגה פרויקט וככזה עשוי להתגלות כבעל השפעות סביבתיות משמעותיות ביותר בהיקפן ובמשכן הן בים והן ביבשה. תכנון לא מושכל של נמל לא רק שיפגע בסביבה אלא עשוי אף לפגוע בפעילות הנמלית עצמה למשך זמן רב ובאופן מהותי",
יצוין כי בתקופה האחרונה קיימת בין המשרד להגנת הסביבה לבין משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל מחלוקת בנושא, בעיקר סביב המהלך לפיתוח נמל חיפה. חברת נמלי ישראל, כיום, אינה ערוכה לקלוט אניות גדולות, ואולם פעולות הרחבת הנמלים ובפרט נמל חיפה מתעכבות לפי שעה בשל חוות דעת שגובשו במשרד להגנת הסביבה ובמכון לחקר ימים ואגמים, בהן נכתב כי כריית חול מאסיבית מאזור חופי חיפה – יפגעו בסביבת החוף והים.
במשרד דורשים כי חברת נמלי ישראל תבצע סקר סביבתי לבדיקת חלופות לכריית החול מאזורים אחרים – בהם אזור דרום הארץ.