20 חודשי מאסר לנהג שהורשע בתאונת פגע וברח
בית המשפט לתעבורה בחיפה שלח את איברהים גאזלין לשלוש שנות מאסר בפועל לאחר שפצע חמישה נוסעים ונמלט. השופט שלמה בנג'ו: "החמרה בעבירות של הפקרה היא צו השעה"

תאונת פגע וברח. "החמרה היא צו השעה" צילום: מקס ילינסון
ב-18 ביולי 2007 נהג גאזלין ברכבו ברחוב ההגנה בעיר ופגע ברכב שעצר לפניו ברמזור. כתוצאה מהפגישה נפצעו חמשת נוסעי המכונית, בנוסף לגזאלין עצמו. אלא שלמרות שהיה מודע לפגיעה, החליט הנהג שלא להגיש עזרה לנפגעים ונמלט מהמקום.
במהלך המשפט קבע שירות המבחן, כי: "לאור התנהלותו במערך הכולל של חייו, גזאלין לא שולט בדחפיו ומתקשה לווסת את צרכיו. הוא ממוקד בחייו האישיים ומתקשה לראות את הזולת ואת הצורך להתחשב בו". למרות זאת המליץ שירות המבחן לבית המשפט להימנע מעונש מאסר ולהסתפק בעונש חמור פחות, כדי לא לפגוע באורח חייו.
בהחלטתו כתב השופט שלמה בנג'ו כי "קיימת מגמה בפסיקה להחמיר בענישה, במיוחד בעבירה מסוג זה של הפקרה. ולא עוד שהמחוקק תיקן את החוק על מנת לדרבן את בתי המשפט להחמיר בפוגעים ובורחים. החמרה זו היא צו השעה".
בנוסף גזר השופט בנג'ו 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון ל-40 חודשים, קנס של 4,500 שקל ופיצוי של 1,500 שקל לכל אחד והנפגעים.
מעמותת אור ירוק נמסר: "עבירות פגע וברח
הן מהעבירות החמורות והאכזריות בכבישי ישראל. המשמעות של הפקרת פצוע שרוע על הכביש ללא הגשת עזרה וסיוע, שקולה פעמים רבות לגזירת דינו של אותו פצוע לנכות לכל החיים ואף למוות. הטיפול בנגע הנקרא תאונות פגע וברח צריך להתבצע בשני מישורים: המישור הערכי-מוסרי באמצעות חינוך והסברה כחלק מלימודי הנהיגה, ומישור החקיקה והענישה באמצעות החמרה משמעותית של הענישה בגין עבירות פגע וברח".