חברת החשמל מבקשת פטור מהליכי תכנון במכתש
החברה דורשת שתינתן לה האפשרות להקים את קווי המתח בהליך הרשאה בלבד, אך הדבר נתקל בהתנגדות הירוקים
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

שפת המכתש. איפה יעבור קו המתח? דוד גרינשפיין
קו המתח מחבר בין רמת חובב לבין אילת, והוא כבר הושלם פרט למקטע אחד שאורכו שבעה קילומטרים אשר אמור לחלוף במכתש רמון. ארגוני הסביבה דרשו שהמקטע יוטמן באדמה בשל היות מכתש רמון תופעה גאולוגית ייחודית בעולם. "בקשתה של חברת החשמל היא בעייתית מאוד", ציין בהתנגדותו רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור הדרום שי טחנאי, "מדובר בקווים בעלי השלכות סביבתיות נרחבות".
גורמי הסביבה חוששים משום
שלמרות הנחייתו של השר לנדאו, חברת החשמל מבקשת לקדם תוואי שיהווה מעין מעקף כאשר הקו יוצב על עמודים סמוך לשפת המצוק, מצדו הצפוני של המכתש. דרישה זו של חברת החשמל היא דרישה מחודשת, שכבר פסל בעבר ראש מינהל התכנון הקודם שמאי אסיף.
מחברת החשמל נמסר: "החברה מנהלת דיונים על הקמת הקו עם מינהל התכנון של משרד הפנים ועם משרד היועץ המשפטי לממשלה. התוכנית מתחשבת בסביבה ובנוף ולא תפגע בהם".
ממשרד האנרגיה והמים נמסר: "חברת החשמל הונחתה להכין תוכנית מפורטת להטמנת קו המתח בתיאום עם רשות הטבע והגנים".