סטודנט לראש עיריית אילת: "הירתם לשיפוץ כביש 90"
מתנדב בעמותת אור ירוק שלח מכתב למאיר יצחק הלוי, בו ביקש להירתם לשיפור התשתית בכביש, שגבה בשנתיים האחרונות את חייהם של חמישה בני אדם

התאונה בכביש 90. חמישה הרוגים בשנתיים האחרונות צילום: מוטי קלמן
שטיין, סטודנט מאילת, כותב בפנייתו כי: "קטע הכביש באורך 150 הקילומטרים, מצומת תמנע ועד אילת, גבה בשנתיים האחרונות את חייהם של חמישה בני אדם וגרם לפציעתם של 96 נוספים".
"אני מאמין כי פניה מצידך למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לבטיחות בדרכים, במטרה לקדם את הסדרת הכביש תהיה בעלת משקל", הוסיף שטיין
מכתבו של שטיין מצטרף לפנייתו של מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב לראש עיריית דימונה מאיר כהן, לראש המועצה האזורית תמר דב ליטבנוף, לראש המועצה האזורית ערבה תיכונה עזרא רבינס, לראש המועצה האזורית חבל איילות אודי גת ולהלוי עצמו, בה ביקש "לפנות לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולמנכ"ל החברה הלאומית לדרכים", כדי לטפל בכביש ללא שהות ולהציל את חייהם של הנוסעים בו".
בפנייתו מציין אבואב כי: "מגמת ההיפגעות בכביש המתבטאת בסטטיסטיקות היפגעות, מצביעה על כ-42 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-480 בני אדם שעלולים להיפצע, במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים".
"כביש 90 בחלקו המסוכן הוא כביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה", מוסיף אבואב, "ברובו הוא חשוך והתנועה בו מתנהלת במהירות גבוהה. כמו כן, הסדרי החצייה להולכי הרגל
רק לפני שבועיים, ב-19 בדצמבר 2011, נהרג אדם בשנות השישים לחייו בתאונת דרכים חזיתית בסמוך לקיבוץ נווה אור, ליד בית שאן. אמנם מדובר בקטע אחר בכביש 90, אך מדובר בתנאי דרך זהים: כביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה. "לו הייתה קיימת מפרדה קשיחה בין הנתיבים, סביר להניח כי התאונה הייתה נמנעת", אמרו בעמותת אור ירוק.