תחתית בת"א? יפורסמו מכרזי חפירת מנהרות
שר התחבורה הנחה לפרסם מכרזים לחפירת מנהרות של שניים מקווי הרכבת הקלה בגוש דן. האם ב-2020 באמת נוכל לחצות את רחוב אבן גבירול במנהרה? כץ: "צעד חשוב במימוש הפרויקט הגדול בישראל"
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

תוואי הרכבת הקלה בפתח תקווה. החלק הראשון כמעט מוכן צילום: אורי דוידוביץ'. עריכה: תמי סגינהור
במסגרת הקו האדום – שעתיד לעבור מפתח תקווה ועד לבת ים דרך תל אביב – עתידות להיחפר שתי מנהרות מקבילות באורך של כ-11 קילומטר כל אחת ובעומק של כ-20 מטר מתחת לאדמה. הקו הירוק (מפאתי ראשון לציון ועד להרצליה) כולל שתי מנהרות מקבילות של באורך כולל של 4.6 קילומטרים כל אחת.

מפת קווי הרכבת הקלה
באדיבות משרד התחבורה
על פי ההערכות משרד התחבורה, הקו האדום יושק ב-2017 והקו הירוק ב-2020. "מימוש פרויקט מערכת הסעת ההמונים בתל אביב התעכב זמן רב והחלטת הממשלה שהובלתי להלאים את פרויקט הקו האדום ולבצעו במסגרת תקציב המדינה הוא צעד חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט הגדול ביותר במדינת ישראל", אמר כץ.
בתוואי התת-קרקעי של הקו הירוק מתוכננות חמש תחנות: דיזנגוף-קפלן, כיכר רבין,
ארלוזורוב וקרליבך, תחנה שתהיה משותפת גם לקו האדום. בסך הכל יכלול הקו, שאורכו כ-35 קילומטרים, כ-55 תחנות.
בקו האדום יהיו 33 תחנות, מתוכן כעשר תחנות תת-קרקעיות. חלקו הממונהר של הקו האדום מתחיל בצומת גהה, מתחת לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ממשיך לכיוון תחנת הרכבת בארלוזורוב, מגדלי עזריאלי, צומת קרליבך ולכיוון יפו, בתוואי המסילה התורכית.