לא עוצרים בדיונה: אושר הכביש בחולות עגור
התנגדות החברה להגנת הטבע התקבלה באופן חלקי בלבד. כביש 10 סמוך לגבול עם מצרים יוצא לדרך. בעקבות הערר: אושרה סלילת שני נתיבים בלבד, במקום ארבעה. "אין הצדקה תחבורתית לסלילת הכביש החדש", טוענים אנשי החברה
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
מדובר בכביש באורך של כ-30 קילומטר, שאמור לחבר בין פיתחת שלום (גוש יישובים הסמוך לדרום רצועת עזה) ליישובי פיתחת ניצנה. הכביש אמור להחליף בגיזרה זו את כביש מספר 10 הישן, שצמוד לקו הגבול. הכביש החדש מתוכנן להיסלל במרחק של כ-750 מטר מהגבול, תוכנית שמשכה ביקורת קשה מצד גורמי שמירת סביבה וטבע.
◄כביש חדש מאיים על חולות עגור
◄נסיעה בתוך הנחל? התנגדות לכביש חדש בניצנה
◄130 מיליון שקל לכביש סגור? הירוקים מתנגדים
◄כביש לשום מקום: מסע בחולות שיהפכו לאספלט
בסוף השבוע שעבר, כאמור, קיבלה ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה את טענות החברה להגנת הטבע על ערכיות האזור מבחינה סביבתית ואקולוגית והחליטה להסתפק בנתיב אחד בלבד לכל כיוון. משמעות הדבר: דרך צרה מהמוצע בתוכנית המקורית ב"במינימום הנדרש, כדי למזער את הפגיעה הסביבתית".

חולות עגור. אזור רוויי במינים ייחודיים
צילום: ירון זיו
בלב שמורת הטבע
הוועדה קיבלה למעשה את טענת החברה להגנת הטבע כי באזור כה רגיש ומרוחק, אין כל הצדקה סביבתית, חברתית או כלכלית לאשר שני נתיבים לכל כיוון, שעלויותיו מרקיעות שחקים ופגיעתו הסביבתית היא קשה ביותר.
על פי הטענות שהוגשו על ידי עו"ד חגית הלמר, הכביש המוצע ייחצה את נחל רות וייקטע את שמורת הטבע חולות עגור ולכן יגרום לפגיעה סביבתית אנושה ולנזק אקולוגי חמור ביותר. מדובר באזור רוויי במינים ייחודיים, חלקם ברמה בין לאומית, וכי למעט אזור החרמון, מדובר באזור בעל הערכיות השנייה הגבוהה במדינת ישראל.
לאחר
קבלת ההחלטה אמרו בחברת להגנת הטבע: "סלילת כביש חדש, מקביל וסמוך לכביש קיים, בלב חולות עגור, תגרום לפגיעה קשה בשטחי החולות שבנגב המערבי. החברה להגנת הטבע סבורה כי אין הצדקה תחבורתית לסלילת הכביש החדש וישנן חלופות טובות יותר, בהן שדרוג הכביש הקיים, תוך נקיטת אמצעים אלקטרוניים והנדסיים להבטחת הבטיחות בציר הקיים. החברה להגנת הטבע סבורה כי בטרם מבזבזים מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור, יש מקום לבחון מחדש את התפיסות הביטחוניות של מערכת הביטחון ואת מידת התאמתן למציאות העכשווית".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
