החיילים נגד הרכבת? התשתיות יותר חשובות
"אם לא נשקיע בתשתיות - קבוצות נוספות יודרו מהרכבת", טוענים בתנועה הירוקה. הרכבת: עד 2013 מספר הקרונות יוכפלו
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

אבל לצד הקולות בעד החיילים ונגד הרכבת, נשכחה למעשה השאלה המרכזית – איך לקדם תשתית ראויה ומתאימה של תחבורה ציבורית בישראל. "העובדה שרכבת ישראל משתמשת במאה אחוז מן הקרונות שלה ובתדירות הגבוהה ביותר האפשרית בימי ראשון בבוקר ובכל זאת לא מצליחה לספק את הביקושים, היא תוצאה של תכנון לקוי והזנחה בפיקוח ובניהול הביצוע, בכל הנוגע להנחת מסילות ברזל ורכש קרונות ורכבות בהתאם לצרכים", טוענת יו"ר "התנועה הירוקה", רחלי תדהר-קנר.
לדבריה, על התחבורה במדינת ישראל להסתמך על רכבות ככלי תחבורה יעיל, מהיר וזמין המצמצם פערים גיאוגרפיים, חברתיים וכלכליים ומפחית זיהום-אוויר ופגיעה בשטחים פתוחים.
"נכון להיום רכבת ישראל חסרה את התשתית והציוד לתת מענה לכל ציבור הנוסעים, בעיקר בימי ראשון בבוקר", אמר הבוקר יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב. "אני מקווה שממשלת ישראל תרשה לנו להגדיל את הציוד. רק בשנה האחרונה קיבלנו אישור להכפיל את הציוד, אבל זה לא מספיק. כיום חסרים לנו 20 אלף מושבים".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
