הקוטג', לא האוהל
דווקא איציק אלרוב הצליח במקומות שכל מנהיגי רוטשילד נכשלו; ככה זה כשאתה ממוקד, לא מתפזר ולא חולם על מטרות ערטילאיות
בין היתר פורסם בו שההשפעה העיקרית של המחאה החברתית על קצב האינפלציה ב-2011 באה לידי ביטוי בירידה של 8% במחירי המזון ברבעון השלישי. כשנכנסים עמוק יותר לנתונים, שאינם כוללים את מחירי הירקות והפירות, רואים ששיעור הירידה הגדול ביותר במחירים היה בתחום מוצרי החלב, שם ירדו המחירים ב-20% בממוצע ברבעון השלישי, וזאת כבר בשורה של ממש.
בקיצור, אם היינו זקוקים להוכחה נוספת באשר לבעיה העיקרית שהמחאה המוצלחת כל כך מבחינה תקשורתית בכל זאת לקתה בה, הרי היא הגיעה בדמות הדוח הזה. ההשפעה העיקרית של מחאת האוהלים היתה בכלל ההשפעה של מחאת הקוטג' - שהרי את התוצאות המשמעותיות ביותר של המרי אפשר לראות בתחום מוצרי החלב. בגלל החרם על תנובה מצא את עצמו שוק החלב כולו על הכוונת ומיד התיישר, על כל
שחקניו. או במילים אחרות: דפני ליף עשתה אולי הרבה יותר רעש, אבל את הסחורה האמיתית סיפק דווקא איציק אלרוב.
הסיבה פשוטה מאוד, והביקורת הזאת, כאמור, כבר נכתבה על מחאת האוהלים לא פעם. המחאה החברתית, או מחאת האוהלים, הניבה המון רוח וצלצולים, אבל מתחילת הדרך סבלה מחוסר בהירות לגבי המטרה הסופית.
לעומתה, מחאת הקוטג', שבזיכרון הקולקטיבי נצרבה כלא יותר מאשר פרומו למחאת האוהלים הענקית, היתה המחאה המוצלחת האמיתית. למה? פשוט מפני שהיא השיגה את המטרה שלה. היא היתה ממוקדת מאוד וידעה ממש מהרגע הראשון בדיוק מה היא רוצה: קוטג' זול יותר. התוצאה? הדוח מראה אותה שחור על גבי גבינה לבנה: ירידה כוללת של 20%. נתון לא רע ביחס לכמה שבועות של עבודה.
אם מישהו היה צריך שיעור נוסף במבוא לשיווק, אז הנה, הוא קיבל. לפני שאתם מתחילים במשהו, וממש לא משנה מה זה, כדאי שתהיו סגורים על דבר אחד בסיסי: הכוונה שלכם. מה המטרה שרוצים להגיע אליה בסוף. אחרת זה רק מתכון לבלבול.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
