ההסתדרות: ההחלטה לאפשר מיקור חוץ - "הכרזת מלחמה"
ועד העובדים וההסתדרות נדהמו מהחלטת הנהלת הרכבת, אשר גובתה על ידי שר התחבורה ורה"מ, להעביר את תחזוקת הקרונות לחברה חיצונית. "הצעד יביא להחרפה ביחסי העבודה ויגרום לאי שקט", אמרו בהסתדרות והוסיפו: ניסיון לכופף את העובדים

שר התחבורה ישראל כץ ברכבת צילום: יוסי אלוני
בתגובה להודעת הנהלת הרכבת על חתימת הסכם למיקור החוץ לעבודות התחזוקה ברכבת בעוד הנושא נמצא במשא ומתן ונדון בבית הדין לעבודה, אמרו בהסתדרות כי יחד עם העובדים הם "ימשיכו במאבק נגד הכנסת עובדי הקבלן בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא יירתעו מהניסיונות לכופף את ידי העובדים בצעדים כוחניים".
הקנדים בירכו על ההסכם
למרות הדברים הללו של העובדים ושל ההסתדרות, מחברת בומברדייה הקנדית, שתהיה אחראית על תחזוקת 132 הקרונות החדשים, נשמע קול אחר.
"בומברדייה מברכת את רכבת ישראל על חתימת ההסכם, המהווה צעד נוסף בהתפתחות התחבורה המסילתית בארץ. בומברדייה מאמינה כי שיתוף הפעולה בינה לבין הרכבת ישתפר וייעל את השירות לציבור, וכן יסייע לקדם את תעשיית הרכבות בישראל", נמסר.
לדברי החברה, מטרתה לחלוק עם הרכבת את נסיונה הבינלאומי ארוך השנים ביותר מ-60 מדינות. "בניגוד לפרסומים בעבר,
אין בכוונתנו להעסיק עובדי קבלן וכל עובדי בומברדייה בישראל יהיו ישראלים, עובדים מן המניין בחברה עם שכר נאה וכל ההטבות הסוציאליות המקובלות בשוק העבודה הישראלי".
בחברה הוסיפו כי "בומברדייה מכבדת עבודה מאורגנת בכל מפעליה בעולם ותאפשר גם לעובדיה בישראל להתארגן בוועד".
בתוך כך, גורמים במשרד התחבורה ציינו כי השר כץ, דיווח על המהלך המתוכנן לחתימת ההסכם לראש הממשלה נתניהו, בישיבת הממשלה הבוקר. על פי אותם גורמים, נתניהו נתן את ברכת הדרך למהלך.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
