שוב שביתה ברכבת: לא מעבירים מטענים
בעקבות הנחיית ההנהלה להתחיל בהכנות לקליטת עובדים חיצוניים במוסכים, הפסיק ועד העובדים את תנועת רכבות המשא

בשלב זה הנהלת הרכבת טרם פנתה לבית הדין לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה להשבתת רכבות המטענים, אולם היא צפויה לעשות זאת בהקדם.
צעד זה מגיע לאחר הודעת ההסתדרות על השבתת כל עבודות הפיתוח ברכבת ישראל מהשבוע שעבר, שהתקבלה כיומיים לאחר הודעת שר התחבורה ישראל כץ על יציאתה לדרך של הרפורמה הכללית ברכבת במסגרתה יוקמו שלוש חברות בת ונחתם הסכם לתחזוקת הקרונות מול חברת בומברדיה.
בהסתדרות ובוועד העובדים הדגישו כי הצעד החריף בו נקטו מגיע בתגובה להודעה חד צדדית של ההנהלה לעובדים לפיה עליהם להתכונן לקליטת עובדי חברת בומברדיה למוסכי החברה, זאת בהתאם להסכם לתחזוקת הקרונות עליו חתמה הנהלת הרכבת מול חברת בומברדיה בשבוע שעבר.
ההסכם כזכור נחתם ללא שיתוף ועד העובדים ובעוד ההסתדרות מתנגדת נחרצות למהלך וטוענת כי הוא נחתם באופן חד צדדי כשהמשא ומתן בין ההסתדרות לרכבת בנוגע להסכם התחזוקה נמצא בעיצומו.
לדברי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "הנהלת החברה ממשיכה
"אנו קוראים להנהלה לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לנקוט פעולות המסלימות את מערכת יחסי העבודה", אמר אדרי והוסיף כי "למרות שההנהלה מנסה לגרור אותנו לפגיעה בנוסעים, אנו ממשיכים בשלב זה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים ותנועת הרכבות תימשך כסדרה. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו ולא יגררו אותנו לצעדים שיפגעו בציבור".
בהנהלת הרכבת דחו את טענות ההסתדרות וועד העובדים, ומסרו כי "בדרך זו ממשיך ועד העובדים בצעדיו הכוחניים ופוגע בעובדי החברה, בהכנסות החברה וביעדיה הכלכליים. מדובר בהפסד של כמיליון שקל ליום לחברת רכבת ישראל והפסד יומי של כשלושה מיליון שקלים למשק".
עוד הוסיפו בהנהלה כי "פעולה זו מתווספת להשבתת עבודות התחזוקה והפיתוח, שכתוצאה מהן תידחה פתיחתו של הקו המהיר לבאר שבע, שיועדה לחודש מאי, וכמו כן יידחה תאריך סיום העבודות להכפלת המסילה בצפון".
לדבריהם, מדובר בפרויקטים שיביאו לקיצור משך הנסיעה והגדלת תדירות הרכבת, לטובת שיפור השירות לנוסעים. באשר לטענת הוועד כי ניתנה הנחייה מההנהלה להיערך לכניסתם של עובדי קבלן, הם טוענים כי "אין כל הנחייה בנושא".
