צרכנות

המבצעים מסנוורים? גם לכסף שלכם יש השפעה

לא חייבים לקנות מוצר, רק כדי לקבל את השני במתנה. אפשר להתחשב בסביבה, בעובדים ובאיכות ולבחור בתוצרת מקומית, רשת קטנה או קואופרטיב. סליחה, יש בירוק?

רוני פיבלוביץ | 2/4/2012 14:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשבוע שעבר הוזמנתי להתארח בקבוצת נט וורקינג של בעלי עסקים קטנים. במהלך המפגש, כל אחד מבעלי העסקים סיפר על הדברים המדהימים שהעסק שלו עושה ועל הרלוונטיות שלו לפסח. מתנות לפסח, שירותים לפסח, מבצעים לפסח. כבר שנים שפסח הוא מוקד פוטנציאל צרכני. לא פלא. נראה כי אנחנו מסתובבים עם ארנקים שופעים ועיניים בורקות מאקונומיקה ורק מחפשים איך להוציא את הכסף שלנו.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

המבצעים מסנוורים אותנו. הרי מי לא צריך חמישה מוצרי ניקיון אם הוא מקבל עוד אחד בחינם. ננקה עוד ועוד. העסקים הקטנים מסביבנו עומלים חודשים על מלאי רחב, תכנונים, הפקות ומבצעים. ברגע האמת הם פותחים את חלון הראווה שלהם ומחכים לכם ולמעשה תלויים בכם. לעיתים זה נראה כאילו גשם של כסף עומד להישפך מהשמיים וכולם מכינים סלים כדי לתפוס אותו.

אבל כרגיל, הרשתות הגדולות הן בעלות הסלים הגדולים ביותר. הן יכולות להציע לכם את המבצע הכי טוב, למלא את המקרר שלכם בדברים שבכלל לא ידעתם שאתם צריכים ולמזער את מקומות האחסון שלכם בבית. הם יעזרו לכם למצוא מתנה לכל בן משפחה ועל כל קנייה תקבלו מתנה נוספת. תתנו לשכנה.
צילום: SXC
מתנה לחג? לא צריך לקנות כל מה שנוצץ צילום: SXC

בחג הזה, נסו לזכור כי לכסף שלכם יש השפעה. נסו לדמיין שהשטר אותו אתם מוצאים מהכיס הוא פתק הצבעה. בכל פעם שתוציאו שטר ותשלמו איתו, תהיה זו בחירה באדם או בגוף לו אתם משלמים. בניגוד לתרבות הרווחת, הבחירה לא עוסקת רק בהצעה הכי משתלמת כלכלית. לא מדובר רק בכסף. מדובר בפרנסה, בעתיד, בחיים של אנשים, ביחס לעובדים, ביחס לסביבה, באיכות, בשירות, בערך מוסף. 

את הכרית המיוצרת בסין שתקנו לגיסתכם ברשת "הלבשת הבית" הכי זולה, תוכלו למצוא בגרסה ביתית המיוצרת על ידי אמא צעירה שפתחה עסק מהבית. כך גם לגבי סט הקרמיקה וביגוד הילדים. את חומרי הבישול תוכלו לקנות מיצרנים מקומיים או רשתות קטנות, קואופרטיבים

וחקלאים. אם אתם מהמתעצלים גם תוכלו לקנות אוכל מוכן מאנשים שמכינים את האוכל בבית שלהם ולא במעבדות טכנולוגיות.

בתחום חומרי הנקיון תוכלו לבחור בסביבה, להתפשר על ריח האקונומיקה הרעלני ולקנות חומרי ניקוי אקולוגים או אפילו להכין אותם לבד (מדריכים באינטרנט) וכמובן- נכון, זה מבאס לנקות כלים, אבל ליל סדר עם כלים חד פעמים זה זילזול בעצמנו ובסביבה, גם אם יש גרסאות שנראות בדיוק כמו כלי כסף משובחים.

הכסף שלנו הוא כוח. ראינו את זה עובד בחרמות צרכנים. באותה מידה שאנחנו יכולים לבחור להשפיע על חברות גדולות אנחנו גם יכולים להשפיע, באופן יום יומי אך בעיקר בחגים, על עסקים קטנים ועל הסביבה.

המדור שודר לראשונה במגזין הירוק "אקו לייף", המשודר מדי יום בין השעות 14:00-15:00 באקו 99FM. לדף הפייסבוק של התחנה. ecobrand­האתר של רוני פיבלוביץ.

שיהיה חג שמח ומלא פרנסה

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

סליחה, יש לך את זה בירוק?

צילום: פרטי

רוני פיבלוביץ מ-ecobrand, עוסקת בצרכנות ירוקה ובפיתוח מותגים סביבתיים חברתיים. יועצת בנושאי שיווק ירוק ושיווק לאחריות תאגידית.

לכל הכתבות של סליחה, יש לך את זה בירוק?

עוד ב''סליחה, יש לך את זה בירוק?''

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים