צה"ל יזם קמפיין נרחב נגד לקיחת טרמפים

בעקבות חשש מניסיון ארגוני טרור לבצע חטיפות, הצבא יוצא בקמפיין במטרה למנוע מהחיילים לעצור טרמפים. "זה יכול לקרות לכל אחד"

אחיקם משה דוד | 6/5/2012 20:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעקבות חשש מהתגברות ניסיונות החטיפה מצד ארגוני טרור, צה"ל יוצא בקמפיין מטכ"לי נרחב נגד חטיפות חיילים, בניסיון למנוע מהם לעלות לטרמפים. כחלק מהקמפיין, ישודר סירטון וידאו מעורר רגשות בו נראה חייל חטוף לכאורה קורא למשפחתו לשחררו משבי בארגון טרור.

צפו בסירטון הוידאו של "החייל החטוף"

"המטרה היא להגיע לכולם", חיילים תופסים טרמפים בגולן צילום ארכיון: אחיקם משה דוד
הקמפיין המטכ"לי, שכבר עלה לרשת האינטרנט ויגיע בקרוב לבסיסי הצבא הגדולים, לתחנות הרכבת ולשלטי החוצות, הינו חלק מתכנית שנתית של צה"ל. אולם בצבא מודים כי הקמפיין מתחדד עקב המצב הנוכחי, בו ישנם התראות גוברות על ניסיונות לחטיפת חיילים.

דיווחים כאלה של חיילים על ניסיונות חטיפה הגיעו בשנה האחרונה למפקדים והחשש כעת בצה"ל לניסיון נוסף עולה. הסיבה העיקרית לחששות היא שביתות הרעב של האסירים הפלסטינים לאחרונה בבתי הכלא בישראל.

בעקבות השביתות, צפויים גורמים שונים לעשות מאמץ על מנת לחטוף חייל ולשחרר תמורתו את האסירים, בדומה לשחרורו של גלעד שליט.
"אל תתפוס טרמפ, זה יכול לתפוס אותך"

יחד עם זאת, הקמפיין הנוכחי לא יתריע בפני חטיפה במהלך אירוע מבצעי, כמו שהתרחש כששליט נחטף, אלא בהתראות על נסיעה בטמרפים כאשר המטרה היא שבני משפחות החיילים ייחשפו לקמפיין וישפיעו על בניהם לא לנסוע בטרפים.

הסיסמה שנבחרה לקמפיין החטיפות היא: "אל תתפוס טרמפ, זה יכול לתפוס אותך". "המטרה היא להגיע למשרתים, לוחמים ולא לוחמים, וגם לבני המשפחה", מסביר גורם צבאי, "זה יכול לקרות לכל אחד".

אחד המוטיבים בקמפיין יהיה סרטון שיעורר ודאי אמוציות רבות, בו יראה חייל חטוף לכאורה, המדבר אל משפחתו בעת השבי ובסופו מזהיר שאירוע כזה יכול להפוך למציאות.

"יש כאן בכוונה משהו מגרה ולא רך כדי לפתח דיון ציבורי בנושא", אמר הגורם,

"וגם כדי לפנות למשפחות שישפיעו על החיילים שלהם לא לנסוע בטרמפים. סביר להניח שכל הורה שיראה את הסרטון ישוחח בנושא עם החייל או החיילת".

אמנם הקמפיין היה אמור להיות אגרסיבי יותר, אולם בסופו של דבר הוחלט בדובר צה"ל לרכך אותו במעט על מנת שלא ליצור חרדות מיותרות. מי שעומד מאחרי הקמפיין הוא דובר צה"ל יואב (פולי) מרדכי: "מדובר בקמפיין ראשון מזה שנים ארוכות שאנחנו מובילים בתחום", אמר.

"המטרה היא לעורר שינוי הרגלי נסיעה של חיילים ע"י הבנת הסיכון באופן ישיר וגם על ידי סביבת המשפחה", הוסיף. לדבריו, ערוץ מרכזי בקמפיין יהיה תחום הניו מדיה, מהסיבה הפשוטה שאלו הערוצים המרכזים שחיליים עושים בהם שימוש רב.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים