בבחינה מחודשת: מעבר משוקע לרכבת בכל חיפה
בניגוד להחלטה קודמת, מוסדות התכנון החליטו לבחון האפשרות לסלול תוואי רכבת משוקע בחיפה. החברה להגנת הטבע מברכת

החשש: חשמול הרכבת יהרוס את הנוף ויפריד בין העיר לחוף הדמיה: עיריית חיפה
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
לפני שלושה חודשים, לאחר מאבק ארוך חויבה הרכבת לשקע את המסילה העוברת בחוף חיפה. אתמול (ג') החליטה הוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) לבחון את שיקוע הרכבת בכל העיר חיפה, כולל בעיר התחתית.
◄הרכבת: לא פוסלים שיקוע בחיפה, העלות תגדל
◄חשמל באוויר: המלחמה נגד חשמול הרכבת בחיפה
◄הגיע זמן המלחמה: יונה יהב יוצא לקרב למען שיקוע המסילה
בחברה להגנת הטבע, הפועלת למען שיקוע קו הרכבת בכל העיר חיפה, שנציגיה השתתפו בדיון, אומרים כי מדובר על החלטה טובה המהווה צעד חשוב נוסף לשיקוע הרכבת בכל תוואי העיר חיפה. "החברה להגנת הטבע תמשיך לפעול למען שיקוע הקו בכל העיר חיפה", ציינו.
תושבי
חיפה מנהלים בשבועות האחרונים מאבק למען השיקוע גם בעיר עצמה. "העיר התחתית הפרוסה לאורך מסילת הברזל, היא הפוטנציאל היחיד להתפתחותה הכלכלית של חיפה, ליצירת ליבה עירונית פועמת ולתהליך התחדשות עירונית כפי שהתרחש בערים חשובות רבות בארץ ובעולם", אמרה השבוע גילה זמיר, ממנהיגות תנועת המאבק, לעיתון זמן חיפה.
זמיר הוסיפה: "נווה צדק ולב תל אביב, חזית הים בברצלונה, קווי החוף של מנהטן וסן-פרנסיסקו, והיום גם טורונטו - כולם מבוססים על 'חזרה אל הגרעין ההיסטורי', תוך סילוק מפגעים כמו מסילות ברזל, רציפי נמל ישנים ודומיהם. כשחיפה תגיע ליום הזה, כאשר הנמל יזוז מזרחה - ניתקל בקיר המוות המחושמל של רכבת ישראל".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
