מחסום הרכבת בכביש 4613 עלול לגרום לאסון
מבדיקת "המכללה הישראלית לביטחון וחקירות" ועמותת אור ירוק עולה כי מחסום הרכבת בכביש 4613 אינו תקין. העמותה: "על המדינה לוודא כי כל מחסומי הרכבת תקינים ושמישים ואינם מהווים סכנה"

מחסום הרכבת בכביש 4613. סכנה למשתמשי הדרך צילום: עמותת אור ירוק
מבדיקה שנערכה על ידי "המכללה הישראלית לביטחון וחקירות" ועמותת אור ירוק עולה כי בכביש 4613, בסמוך לצומת ברקת, ישנו מחסום רכבת אשר מהווה סכנה למשתמשי הכביש. מהממצאים עולה כי מחסום הרכבת לא עולה עד הסוף ואיננו יוצר זווית של 90 מעלות כמתבקש. במקום יש תנועה ערה של אוטובוסים ורכב משא כבד אשר עמוס בחומר מהמחצבות הסמוכות.
הסכנה הגדולה היא כי החלק העליון של המשאית עלול לפגוע במוט המחסום ולשבור אותו. בנוסף, כלי רכב הפוגע
במחסום עלול להיות מוסט מנתיבו עקב בהלה של הנהג. כמו כן, חלקי המחסום המועפים לעבר הדרך, עלולים לפגוע ברכב חולף ולגרום לתאונה.
מעבר לסכנה שבשבירת המחסום על ידי המשאית, קיים חשש שבמקום לא יהיה מחסום תקין בשעת הצורך וכלי רכב עלול שלא לעצור בשעה שרכבת מגיעה למחסום.
עמותת אור ירוק: "תאונות רכבת הן תאונות דרכים בעלות פוטנציאל גבוה של נפגעים. החשיבות של מחסום רכבת תקין, חיונית לבטיחות משתמשי הדרך. על המדינה להשקיע משאבים ולוודא כי כל מחסומי הרכבת במדינה תקינים ושמישים ואינם מהווים סכנה לכלי הרכב ולרכבת".