89% מהציבור יעדיף חברה שלא פוגעת בסביבה
הציבור בישראל מעדיף לרכוש מוצרים מחברה הפועלת באחריות כלפי הסביבה. 84% מהציבור: חברות חייבות לקדם גם מטרות חברתיות
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
על פי הסקר - הכלל 554 משיבים מעל לגיל 18, המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בארץ - הציבור בישראל מעדיף לרכוש מוצרים שמיוצרים או נמכרים על ידי חברה שמתנהגת באחריות כלפי איכות הסביבה. רוב הציבור מוכן לשלם קצת יותר עבור המוצרים הללו ומצפה למצוא את המידע בנושא זה על אריזות המוצרים או בפרסום בתקשורת.
◄סקר: הציבור ישלם יותר על מוצר ירוק
◄סקר: 35% מהציבור ישלם יותר עבור בית ירוק
◄למען הדולפינים? הצחקתם אותנו, לטובת הכיס

הסקר בדק מה יעשה הצרכן הישראלי אם יוצבו בפניו שני מוצרים דומים, בעלי מחיר ואיכות דומים - משני יצרנים שונים. 83% יעדיפו מוצר של חברה המקדמת מטרה חברתית בה מאמינים הצרכנים. 89% מהנשאלים יעדיפו מוצר או חברה שאינם פוגעים באיכות הסביבה. על פי הסקר, 57% מהנשאלים משתדלים לקנות מוצרים בעלי ערך אקולוגי ו-84% מהם סבורים שחברות חייבות לקדם מטרות חברתיות ולא רק להרוויח.
עורכי הסקר מסבירים כי "יותר מבעבר, יתכן שבעקבות הרגישות החברתית והמודעות האקולוגית הגוברות, הצרכנים הישראלים רוצים לתגמל חברות שמתנהגות בצורה אחראית והוגנת".
ובכל זאת, 31% כן מוכנים לשלם עשרה אחוזים ויותר תמורת מוצרים ושירותים של חברות אחראיות יותר. לעומתם, 43% מעדיפים חברות אחראיות - אבל לא מוכנים לשלם יותר.
כשנשאלו, היכן הם מצפים למצוא מידע אודות האחריות החברתית-סביבתית של החברה, ענו 57% שעל אריזת המוצר; 46% באתר או ברשתות החברתיות; 39% בפרסומים בעיתון או בטלוויזיה; 33% מקווים למצוא את המידע בנקודות המכירה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
