הרכבת הגישה בקשה לביטול הצו של ארדן

פרסום ראשון: הרכבת הגישה בקשה לביטול הצו של המשרד להגנת הסביבה האוסר לקיים עבודות לילה רועשות בקו הרכבת מת"א לירושלים. התושבים: "רכבת ישראל ממשיכה למרר את חיינו"

יעל דראל | 20/8/2012 16:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשבוע לאחר שהשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הוציא צו הפסקת עבודות לרכבת ישראל ולקבלניה בשעות הלילה, בשל הרעש שנגרם לתושבי אזור מבשרת ציון, משיבה רכבת ישראל מלחמה: ל-nrg מעריב נודע כי הרכבת הגישה בקשה דחופה לביטול הצו לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, בטענה כי הצו מעכב את ביצועו של פרויקט תשתית לאומי, וכי הוא יסב נזק כלכלי כבד למדינת ישראל.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

בדרך לירושלים? הרכבת משיבה מלחמה
בדרך לירושלים? הרכבת משיבה מלחמה צילום: אמיר מאירי
סוגיית הרעש הנגרם מביצוע פרויקט קו הרכבת המהיר מתל-אביב לירושלים עומדת כבר תקופה ארוכה במרכזו של מאבק סביבתי שאותו מנהלים תושבי מבשרת ציון והסביבה כנגד הרכבת. קטע הקו בין תל-אביב לבן גוריון הושלם כבר, ואולם קטע הקו שבין נתב"ג לבין מחלף לטרון מצוי בעיצומן של עבודות וכך גם לגבי הקטע שבין לטרון לירושלים. 

במשרד להגנת הסביבה הבהירו עם הוצאת הצו להפסקת העבודות כי הצו ניתן לאחר איסוף עדויות ושורת מדידות רעש שביצע המשרד באזור בתי התושבים במשך חודשיים רצופים. מהממצאים שעלו מבדיקות המשרד, עבודת הכלים הכבדים בשעות הלילה גרמה רעש חזק חריג, המפריע לאורח החיים התקין של תושבי האזור. "התושבים זכאים לשקט ושלווה בבתיהם בפרט בשעות הלילה", ציין אז השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. אולם כאמור, בבקשה הדחופה שהגישה רכבת ישראל לביטולו של הצו, נטען כי הצו הוצא כמחטף מבלי שניתנה לרכבת אפשרות להציג את עמדתה בנושא.

חשש במבשרת: מטרדי רעש מעבודות הרכבת
הפתרון לרעש מעבודות הרכבת בלילה: סמס לשר
מהדורת החדשות של תושבי מבשרת: האסון שעדיין לא קרה
אינו מעכב

גורמים במשרד להגנת הסביבה התייחסו בשיחה עם nrg מעריב לבקשת הרכבת ואמרו כי "הצו שהוצא אינו מעכב את העבודות, אלא רק מעכב את העבודות שגורמות לרעש. ברכבת ישראל בחרו שלא להתקין אמצעי השתקת קול על כלים כבדים, כפי שניתן היה לבצע וכפי שבוצע בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, ובכך גרמו לחריגות רעש. בדיקות המשרד העלו כי הרעש נגרם בכל לילה – כולל בשבתות". 

תושבי מבשרת ציון, המנהלים את המאבק, מסרו כי "רכבת ישראל ומשרד התחבורה ממשיכים למרר את חייהם של תושבי מבשרת".



ועד הפעולה שהוקם במבשרת טוען כי מנתונים שהגיעו אליו, "עבודות הכרייה בשיטת הפיצוצים המיושנת שנעשית מכיוון מזרח למערב על ידי הרכבת, מקדמת, אם בכלל, את עבודות הכרייה בחודשיים לכל היותר. ניתן היה לעבוד כמו בכל העולם המערבי ולכרות מנהרה בשיטת ה-TBM  החדשנית, שהיא מכונה אשר כורה את המנהרה בשקט, מפנה בעצמה את פסולת הכרייה ומבטנת תוך כדי את המנהרה, כל זאת מבלי לפגוע בסביבה ובאיכות חיי התושבים".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

דעות וטורים

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים