החתולים נהנים, החברה מרוויחה

פט בי מעניקה במתנה צלוחיות מים שניתן להציב ברחובות ובכך להציל חתולים מהתייבשות. כך מהלך שיווקי יכול להיות נכון לכולם

רוני פיבלוביץ | 30/8/2012 9:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
תגיות: שיווק ירוק
עם התחזקות החיבור בין עסקים לקהילה וסביבה, התפתח ז'אנר מרתק הנקרא שיווק חברתי: cause marketing. במסגרת אסטרטגיית השיווק שלהן נוקטות חברות מסחריות צעדים לקידום מטרות חברתיות.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

לצד התרומה החיובית לסביבה ולחברה, תורמים צעדים אלה גם לחברות בהיבט השיווקי והמיתוגי שלהן - הן מאמצות ומחזקות ערכי מותג חיוביים וחברתיים ומהדקות את הקשר הרגשי עם קהל היעד שלהן. התופעה מקובלת יותר בחו"ל אך בשנים האחרונות ניתן לזהות מהלכים שכאלה גם בארץ.

למען הדולפינים? הצחקתם אותנו, לטובת הכיס

לרוב ישנה תחושה כי שיווק חברתי מתאים בעיקר לחברות גדולות, אך הדוגמא שלפנינו מראה כי גם חברות קטנות יותר יכולות לנקוט בצעדים חדשניים ולבדל את עצמן. פט בי, רשת חנויות לציוד ומזון לבעלי חיים, מציעה לחובבי החתולים להירתם לסיוע לשיפור חייהם בחודשי הקיץ החמים. החברה מעניקה במתנה צלוחיות מים שניתן להציב ברחובות ובכך להציל חתולים מהתייבשות וסבל רב.
צילום: שאטרסטוק
מים, מים בששון. החתול שותה בכיף צילום: שאטרסטוק

הרעיון של פט בי מוצלח מאוד לדעתי, בעיקר עקב הסיבות הבאות:

חיבור לתוכן חברתי רלוונטי: הרבה פעמים ניתן לראות דוגמאות לחברות שחוברות לנושאים חברתיים שאינם קשורים בשום צורה לתחום העיסוק שלהן. על פניו, תרומה היא תרומה וכל סיוע בקידום מטרה חברתית הוא מבורך, אך חשוב תמיד להתסכל על ה-DNA של החברה ולהבין מה הם המקומות בהם יש לה תרומה משמעותית שרלוונטית לקהל היעד שלה.

פט ביי, מציעה לנו לסייע לחתולי רחוב, זהו עולם תוכן בו היא עוסקת ביום יום וקהל הלקוחות שלה הוא פוטנציאלי מאוד לרתימה ושיתוף פעולה בנושא. בחירה בנושא שכזה מעלה את הסיכוי להצלחת הפעילות ומשרת לטובה הן את המטרה החברתית והן את  מערכת היחסים בין החברה ללקוחות שלה.

החברה נותנת את הצלוחיות בחינם, ללא התניה בקנייה: לרוב, חברות שעוסקות בשיווק חברתי מציעות את האפשרות לתרום רק ללקוחות הישירים שלהן. ישנן דוגמאות רבות של חברות שמפרישות אחוז מסוים מסכום הקנייה לטובת תרומה או מתחייבות לתרום סכום כסף עבור כל מוצר שנרכש. פט בי מאפשרת לנו להיכנס לחנות ולבקש את הצלוחית גם מבלי לרכוש דבר וזה נפלא משלושה היבטים - זה גם לא נתפס כאופורטוניסטי, זה גם לא מוצג כמיזם מניב הכנסה לחנות וברמה השיווקית זה מסייע להגברת החשיפה לחנויות עצמן.

החברה מערבת את קהל היעד שלה בתרומה: בניגוד לחברות אשר בעיקר תורמות כסף למטרות החברתיות, פט דיל גם תורמת וגם מציעה לנו פלטפורמה שיתופית ואפשרות לקחת חלק בתרומה. ההבדל משמעותי. אי אפשר לזלזל בתרומה כספית, אך ברור לכולנו שלנקיטת מעשה בשטח ישנו אפקט משמעותי. אדם אשר טרח, יצא מהבית, הלך לחנות פט בי, ביקש את הצלוחית ושם בה מים לחתולים העלה את המעורבות שלו בנושא החברתי והפך לאקטיבי. זה מעולה. וזה חשוב גם ברמה השיווקית- ככל שהלקוח יהיה מעורב יותר בפעילות, כך תתחזק אצלו חווית המותג ועימה חיבור ותחושת ההזדהות.

נקודה נוספת למחשבה. לרוב, קמפיינים חברתיים

שכאלה מערבים גם עמותות. החשיבות היא רבה, שילוב של עמותה העוסקת בתחום החברתי בו רוצים לפעול עוזר לקידום שינוי גם ברמת המדיניות ומעניק גושפנקה מקצועית לקמפיין. ולא פחות חשוב, שילוב בין מגזרי שכזה יכול לתמוך בפעילות היומיומית המבורכת של העמותה- לסייע לה בהעלאת מודעות וחשיפה, גיוס מתנדבים ולעיתים אף גיוס משאבים. יותר טוב מזה?

אז עסקים קטנים, בפעם הבאה שאתם חושבים כיצד להיות שונים ובולטים ולפנות ליותר קהלי יעד, זכרו שיש לכם הזדמנות לעשות טוב לסביבה ולחברה וגם לעסק שלכם. גם לכם יש כוח, תעשו איתו משהו טוב. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

רוני פיבלוביץ

צילום: פרטי

בעבר מנהלת מותג בשטראוס ובקוקה קולה. כיום עוסקת בשילוב עולמות מסחריים וחברתיים. מנהלת מותג המתמחה בפיתוח מותגים חברתיים וסביבתיים. יועצת לחברות מסחריות בנושאי שיווק ירוק

לכל הטורים של רוני פיבלוביץ

עוד ב''רוני פיבלוביץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים