דרישה מ"קפה קפה": להגדיל המנות מהצומח
עמותת "תנו לחיות לחיות" השיקה קמפיין נגד רשת בתי הקפה בטענה כי רוב מוחלט ממוצריה מבוססים על החי. ברשת בוחנים שינוי
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
העמותה השיקה קמפיין הדורשת מרשת בית הקפה להוסיף לתפריטיה מנות מהצומח, ולתת ללקוחות את הזכות לבחור ארוחות שאינן כרוכות בניצול בעלי חיים. רשת קפה קפה מנגד מתחייבת: "נקיים דיון פנימי במטרה לבחון את הגדלת מספר המנות שהינן על בסיס צמחוני וטבעוני".

בבדיקה שערכה תנו לחיות לחיות התברר שהרשת אינה מציעה כמעט אף מנה שאין בה מוצרים מהחי. "כמעט בכל המנות יש דגים; ביצים מלולי כלובים חשופים או מוצרי חלב מרפתות תעשייתיות, בהן מפרידים את העגל מאמו סמוך ללידתו", אומרים אנשי העמותה. לדבריהם, מתוך 59 מנות בתפריט הכשר של הרשת, רק שתיים (סלט קצוץ ופסטה נפוליטנה) אינן מכילות מוצרים מהחי.
במסגרת הקמפיין עיצבה העמותה מחדש את הלוגו של רשת בתי-הקפה. הלוגו החדש "cafecage" (כפי שניתן לראות בתמונה למעלה) מתייחס לכלובים הצרים והחשופים בהם כלואות התרנגולות, אשר מטילות את הביצים שהן
"אנחנו לא מבקשים מהרשת שתהפוך לטבעונית, כל מה שאנחנו מבקשים הוא התחשבות באותו לקוח שבאותו יום (או בחיים שלו בכלל) רוצה לאכול ארוחה שלא כרוכה בסבל לחיות", אמרה אתי אלטמן, דוברת העמותה. "לטבעונים ולצמחונים כמעט אין מה לאכול בקפה בקפה", הוסיפה. " וזה בעידן שהשפים הטובים ביותר בישראל עושים ארוחות גורמה שלמות על טהרת הטבעונות.
מרשת קפה קפה נמסר בתגובה כי "קיבלנו את פניית העמותה, אנו נקיים דיון פנימי במטרה לבחון את הגדלת מספר המנות שהינן על בסיס צמחוני וטבעוני".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
