ברגע האחרון: 1,000 התנגדויות לתוכנית תעש
כאלף מתושבי השרון הגישו התנגדות להקמת 23 יחידות דיור בשטח תעש. לדבריהם, התכנית היא אסון סביבתי ותחבורתי חסרת תקדים
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

תעש השרון. "התוכנית טומנת בחובה סכנות" צילום: רענן כהן
"התכנית שהופקדה היא אסון סביבתי ותחבורתי בכל קנה מידה", ציין יו"ר עמותת אחל"ה, רוני רום. לדבריו, התוכנית טומנת בחובה סכנות ופוגעת ברגל גסה בתושבי הרצליה, רמת השרון, הוד השרון ושאר ישובי הסביבה.
◄נובמבר 2007: יש למישהו מטאטא?
◄פברואר 2008: מגייסים את האו"ם נגד הזיהום
◄פברואר 2009: תוכנית הבנייה בתע"ש הושהתה
◄מארס 2009: המדינה דורשת לבטל הצורך בתסקיר סביבתי
◄נובמבר 2011: מפלה לירוקים: ועדות התכנון ידונו בטיהור קרקעות תע"ש
◄יוני 2012: למרות ההתנגדויות הרבות: תכנית הבנייה בתע"ש השרון יוצאת לדרך
בהתנגדות שהגישו טוענים התושבים, על ידי עורכי הדין דניאל אברבנאל, אדם שפרוך ואידן רגב ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', הם טוענים כי "הם אינם שוללים את פיתוח מתחם תעש, אולם מדגישים כי עצם תכנון התוכנית ללא ביצוע סקר אשר יבחן את זיהום הקרקע במתחם הנרחב, הינו 'בלתי סביר באופן קיצוני'. לדברי התושבים, מדובר באחד הזיהומים החמורים ביותר שהתגלו אי פעם במדינת ישראל ובודאי בנרחב שבהם.
התושבים מזהירים את רשויות המדינה כי תכנון ללא סקר קרקע הינו "מעשה רשלני, לא מושכל ולא אחראי, אשר עלול לגרום
בעתיד לתקלות ולנזקים קשים לרבות הנצחת הזיהומים במתחם תעש ופגיעה בבריאות הציבור".
רום הוסיף: "פשוט מגוחך שאומרים לנו שהעלויות של ביצוע סקר קרקע, כמתחייב מתכנון בסדר גודל כזה, הן אדירות. מדובר בפרויקט שאמור להכניס לקופת המדינה למעלה מ-10 מיליארד ש"ח משיווק הקרקעות במתחם, אז מהם כ-10 מיליון דולר לביצוע סקר?".
לדבריו, התכנית במתכונתה הנוכחית היא גם אסון תחבורתי. היא תגרום לתוספת תנועה של אלפי כלי רכב ביום שיגרמו לעומסי תחבורה אדירים ולסיוט תחבורתי באזור שהוא פקוק ממילא.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
