עניי העולם צוחקים על מי שיש להם יותר מדי
ארגון שפועל למען מים נקיים הפיק סרטון בהשתתפות תושבים מהאיטי שמדברים בציניות על מי ששוכחים את הצרות האמיתיות בעולם
בסרטון שנמשך 60 שניות, מציג ארגון WATERisLife (מים הם חיים) תושבים מרוששים בהאיטי, המדינה הענייה ביותר בחצי הכדור המערבי, כשהם מדקלמים ציוצים מהתגית הפופולרית בטוויטר - #FirstWorldProblems.

התגית צוחקת על אנשים שיש להם יותר מהדברים הבסיסיים בחיים, אבל עדיין מתלוננים כאשר, למשל, השכן שלהם חוסם את הגישה שלהם לחיבור הרשת האלחוטי.
בסרטון, "המנון הבעיות הראשונות של העולם", נראה אדם עומד מחוץ לבית ממוטט ואומר: "אני שונא כשהבית שלי כל כך גדול, אני צריך שני ראוטרים לחיבור האלחוטי".
צעירה אחרת עומדת ליד זרם מים שבו נשים שוטפות בגדים ומוסיפה: "כאשר אני משאירה את הבגדים שלי במייבש יותר מדי זמן, הם מתחילים להסריח".
בסצנה אחרת נראה נער יושב על מדרגות בטון של בית עשוי מאבנים קלות שעדיין לא הושלם. הוא מתלונן: "כאשר אני צריך לרשום לעוזרת שלי המחאה, אבל אני שוכח את שם המשפחה שלה".
"#FirstWorldProblems אינן בעיות", נאמר בכתובית בסיומו של הווידיאו. "תרמו כדי לסייע להביא מים נקיים לאלה שזקוקים".
לפי יוניצ"ף, המחסור במי שתייה נקיים הוא הגורם הגדול ביותר בעולם למחלות. לפי ארגון WATERisLife, מחלות שמקורן במים יהרגו בשנה הנוכחית 6,500 בני אדם ביום ברחבי העולם.
"אנחנו לא מתכוונים להשפיל אנשים שהשתמשו בתגית", אמר מאט איסטווד, סמנכ"ל העיצוב של סוכנות DDB מניו יורק שיצרה את הסרטון. "במקום זאת, הפרויקט מעודד אנשים לחשוב לפני שהם מצייצים. יש בעיות רבות אחרות בעולם שלא זוכות לקפה הפוך חם בבוקר".
הווידיאו משך יותר מ-1.7 מיליון צפיות בחודש. וייתכן שלקמפיין יש את ההשפעה שקיוו לה. "נהגתי לחשוב שהבעיות החשובות בעולם היו מצחיקות, אבל עכשיו אני מרגיש רע", נאמר באחת התגובות לסרטון ביוטיוב.
גולש אחר כתב: "טוב, זה נכון שאני פרחח עקשן שמרוכז בעצמו. לא ידעתי עד כמה טוב לי".
בסופו של דבר, הארגון למען מים נקיים מנסה להרוויח מהביקורת על חשבונם של המצייצים. "אנשים פחות רגישים לסבל והיינו צריכים להיכנס למרחב החברתי עם גישה פרובוקטיבית כדי להגיע לאלה שיש להם מספיק מזל שיש להם דברים כמו מים, מזון ומקום מקלט כדי להרהר על 140 התווים שלהם ולתמוך במטרות כמו WATERisLife", אמרה מנהלת הארגון, כריסטין בנדר.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר רשת CNN